SUV, ki je izkoristil svoj prostor (FOTO)

Honda CR-V je v peti izdaji vsestransko izboljšana. Nič več dizelskega pogona.
Fotografija: Honda CR-V je športni terenec z zelo bogato zgodovino. Zdaj jo nadaljuje v deloma znanem slogu, a brez dizelskega motorja. FOTO: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Honda CR-V je športni terenec z zelo bogato zgodovino. Zdaj jo nadaljuje v deloma znanem slogu, a brez dizelskega motorja. FOTO: Gašper Boncelj

Ko gre za hondo CR-V, njeni stvaritelji radi poudarijo njene velike prodajne številke in svetovno uvel­javljenost. Je pa glede sled­njega tako, da prihaja nova generacija tega modela v Evropo kar nekaj za Ameriko. Pač globalna strategija proizvajalca, ki pa vloge novinca za tukajšnje ceste nič ne zmanjšuje.

CR-V je tako kot doslej dolg 460 cm, malo je podaljšana medosna razdalja. FOTO: Gašper Boncelj
CR-V je tako kot doslej dolg 460 cm, malo je podaljšana medosna razdalja. FOTO: Gašper Boncelj

 

Dolga enako kot predhodnica


Za kratico CR-V je sicer v angleškem jeziku mogoče najti različne razlage. Ena od njih je »comfortable runabout vehicle«, kar naj bi po razlagi Hondinih ljudi pomenilo udoben avtomobil, ki lahko vozi povsod. Prevozil pa je veliko in v mnogih izdajah, v skupno več kot 7,5 milijona primerkih. »Leta 1995, ko je bil pripravljen prvič, smo v tem razredu tekmovali le Japonci, le še toyota RAV 4 in suzuki vitara, danes pa je to cela množica,« pravi Antonio Guimaraes, prvi človek za stike z novinarji pri evropski Hondi. To je torej množica t. i. športnih terencev srednje velikosti, ki pogosto igrajo vlogo družinskega avtomobila.



Nova, peta generacija honde CR-V je dolga 460 cm, enako kot predhodnica, je pa od nje širša, tudi bolj oddaljena od tal (19 cm s spred­njim pogonom, 20 cm s štirikolesnim pogonom). Njena zunanja pojava je prej nadaljevanje dosedanjega sloga kot revolucionarna sprememba, čeprav je mogoče tako spredaj kot zadaj opaziti ostrejše linije, bolj nazaj pomaknjen prvi karoserijski stebriček, dolg motorni pokrov, zadaj pa kromasto linijo, ki povezuje obe luči.

Območje za volanom je pričakovano izboljšano in sodobnejše, prikazovalnik sicer številnih informacij, med katerimi so nekatere izpisane bolj na drobno, se dopolnjuje z večfunkcijskim zaslonom na sredini, ki je umirjene velikosti in solidno upravljiv. Ni pa v tem pogledu kakšnega presežka, našli bi bolj atraktivne in intuitivne izvedbe.

Ureditev za volanom je korektna, čeravno ni videti zelo atraktivno. FOTO: Gašper Boncelj
Ureditev za volanom je korektna, čeravno ni videti zelo atraktivno. FOTO: Gašper Boncelj


Prostornost na vseh koncih


Zanimivo je, da Hondini ljudje drugače, kot je navada na marsikateri avtomobilski predstavitvi, niso veliko govorili o povezljivosti, čeprav te možnosti avtomobil ima. Bolj so poudarjali klasične avtomobilske atribute, kar je bilo po svoje olajšanje. Če kaj, je CR-V prostoren avtomobil, pri svojih merah je res dobro izkoriščen. Nekaj centimetrov daljša medosna razdalja (+ 3 cm) pomeni veliko prostora v drugi vrsti, kjer lahko poleg pot­nikov na obeh bokih sprejemljivo sedi tudi tretji na sredini, vstopanje je lažje, saj se drugi par vrat odpre skoraj do pravega kota. Obstaja tudi možnost tretje vrste in sedmih sedežev, druga vrsta je takrat vzdolžno pomična, ampak tam zadaj bo potovanje primerno predvsem za nižjerasla potnika. Med sprednjima sedežema so zasnovali prostorno in zanimivo prilagodljivo odlagalno konzolo. Prtljažnik je zelo velik in preprosto povečljiv, če kaj, bi si namesto podiranja klopi v razmerju 60/40 želeli še bolj praktično delitev 40/20/40. CR-V ima tudi velik nabor varnostnih asistenčnih sistemov in na preizkusu Euro NCAP pričakuje najvišjo oceno.

Odlagalna konzola je prostorna in zanimivo prilagodljiva. FOTO: Gašper Boncelj
Odlagalna konzola je prostorna in zanimivo prilagodljiva. FOTO: Gašper Boncelj


Pri pogonu Hondinega športnega terenca so se zgodile kar konkretne spremembe. V dosedanji izvedbi se je prodajal z dvolitrskim bencinskim in 1,6-litrskim dizelskim motorjem, po novem pa dizelske možnosti ni več in bencinski predstavnik je manjši 1,5-litrski agregat. Gre za štirivaljni motor s spremenljivim krmiljenjem ventilov in podporo turbopolnilnika, ki je pripravljen v dveh različno zmogljivih izpeljankah. V povezavi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom zmore največjo moč 127 kW (173 KM) ter navor 220 Nm, kadar pa za prenos skrbi brezstopenjski samodejni menjalnik CVT, znaša moč 142 kW (193 KM). Avtomobil je rahlo težji kot doslej. Navajajo povprečno porabo od 6,3 litra naprej, ampak to velja še po starem standardu NEDC, čeprav bi že pričakovali novo vrednost WLTP, ki jo bodo do začetka prodaje vsekakor morali pridobiti. CR-V ima lahko v osnovni opremi le sprednji pogon in takrat le ročni menjalnik, pri štirikolesnem pogonu pa je men­jalnik lahko ročni ali samodejni CVT. Le pri štirikolesnem pogonu je dosegljiva izvedba s sedmimi sedeži. Novo hondo smo vozili, v umirjenem prometu, prvi vtis pa je zelo dobra lega, uglajeno in tiho podvozje, tudi menjalnik CVT deluje dokaj mirno, dokler ni potrebno ostrejše pospeševanje, ko ga pač bolj slišimo.

Prtljažnik je zelo prostoren in seveda povečljiv. FOTO: Gašper Boncelj
Prtljažnik je zelo prostoren in seveda povečljiv. FOTO: Gašper Boncelj

 

V Sloveniji od septembra


Če CR-V nima več dizelskega motorja (pri nas je predstavljal polovico prodaje modela), pa bencinski pogon ne bo edina izbira. Prihodnje leto bo na voljo tudi s popolnoma novim hibridnim pogonom, pomenovanim intelligent multimode drive (IMMD). Kakor nam je že na letošnji razstavi v Ženevi dejal Hondin glavni inženir Tetsuo Mikasa, bo šlo v bistvu za električno vozilo, ki deluje s podporo bencinskega motorja. Ta sicer lahko poganja tudi kolesi, a v glavnem žene generator za pridobivanje energije, ki jo potrebuje električni motor. A dotlej bo, kot rečeno, preteklo še nekaj časa. Honda CR-V pete generacije bo v Sloveniji od septembra v prodaji z bencinskim motorjem, takrat bo znana tudi cena.

Zadek zaznamuje kromasta linija, ki povezuje luči. FOTO: Gašper Boncelj
Zadek zaznamuje kromasta linija, ki povezuje luči. FOTO: Gašper Boncelj


V drugi vrsti je prostora nepričakovano veliko. FOTO: Gašper Boncelj
V drugi vrsti je prostora nepričakovano veliko. FOTO: Gašper Boncelj

Več iz te teme:

Komentarji: