Uporabnost pomembnejša od čustev
Prenovljena opel astra nadaljuje poslanstvo slovenskega avta leta iz 2016.
Odpri galerijo
Prenova pete generacije opel astre še posebej v Sloveniji ne sme ostati spregledana, saj gre vendar za nadgradnjo avtomobila, ki je bil leta 2016 slovenski avto leta.
Tedaj smo jo na vrh postavili tudi v redakciji Dela, med drugim smo jo na prvo mesto uvrstili, ker je pokazala največ napredka v primerjavi s predhodno generacijo. Med občutnimi spremembami je bila prečiščena armaturna plošča z bistveno manj stikali, ki so nekoč zaradi svoje številnosti samo zmedli voznika, s peto generacijo pa je uporabniška izkušnja postala logična in pregledna.
Zastopnik: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena: 21.010 evrov (testni avtomobil 30.510 evrov)
Euro NCAP: ***** (2015)
Izpust CO2 (WLTP): 99 g/km
V prenovljeni izvedenki so na armaturni plošči ohranili zmagovalnega konja; materiali so kvalitetni, razporeditev ostaja smiselna, voznik pa zdaj spremlja del podatkov prek novih digitalnih merilnikov, med boljšimi je tudi kvaliteta slike pri vzvratni kameri.
Vsekakor voznik in sovoznik spredaj vedno hvalita ergonomska sedeža s certifikatom AGR, saj omogočata številne namestitve, hkrati pa lahko sprožite še ogrevanje in hlajenje, a je tudi res, da takšno udobje ni del serijske opreme.
Če boste iskali kakšne večje spremembe, jih boste malo uzrli tudi pri zunanjosti. Sprednje letvica je, denimo, zdaj enojna, preostale drobne spremembe zunanje oblike pa so namenjene predvsem še boljši aerodinamičnosti in količniku zračnega upora 0,26, zato vozniki tako rekoč ne slišijo zunanjega šumenja.
Pomembna novost se očem skriva, vendar jo voznik vseskozi čuti. To je nov 1,2-litrski bencinar s 130 konjskimi močmi (96 kW), kar sicer ni nič posebnega, vendar za avtomobil takšne velikosti (4,37 metra) nudi precej dobre volje med vsakodnevnimi opravki. Dovolj moči ima za prehitevanje v klanec, da ne bo nikogar zajela panika, a na drugi strani ni noben športnik. Lahko pa povemo tudi drugače; za astro in njene uporabnike (in za znesek 21.010 evrov) je ta agregat povsem zadovoljiv, saj gre za ljudski avtomobil, pri katerem je uporabnost pomembnejša od čustev.
Med pomembnejše spremembe spada še dejstvo, da je prenovljena astra lažja, kar se občuti pri lahkotnejšem krmiljenju skozi ovinke. Do stotice pospeši v 9,9 sekunde, najhitreje se pelje pri 215 kilometrih na uro. Moč razporejate s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je soliden, a prestavna razmerja bi lahko bila tudi krajša.
Kar takoj pa pozabite na obljubljeno porabo goriva iz brošure. Pri Oplu obljubljajo celo zgolj 4,4 litra porabe na sto prevoženih kilometrov, a resnica tiči okoli sedmih litrov. Ali malo manj ali malo več, pa je odvisno od teže vašega desnega stopala.
Tedaj smo jo na vrh postavili tudi v redakciji Dela, med drugim smo jo na prvo mesto uvrstili, ker je pokazala največ napredka v primerjavi s predhodno generacijo. Med občutnimi spremembami je bila prečiščena armaturna plošča z bistveno manj stikali, ki so nekoč zaradi svoje številnosti samo zmedli voznika, s peto generacijo pa je uporabniška izkušnja postala logična in pregledna.
Opel Astra 1.2 turbo GS line
Zastopnik: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena: 21.010 evrov (testni avtomobil 30.510 evrov)
Euro NCAP: ***** (2015)
Izpust CO2 (WLTP): 99 g/km
V prenovljeni izvedenki so na armaturni plošči ohranili zmagovalnega konja; materiali so kvalitetni, razporeditev ostaja smiselna, voznik pa zdaj spremlja del podatkov prek novih digitalnih merilnikov, med boljšimi je tudi kvaliteta slike pri vzvratni kameri.
Vsekakor voznik in sovoznik spredaj vedno hvalita ergonomska sedeža s certifikatom AGR, saj omogočata številne namestitve, hkrati pa lahko sprožite še ogrevanje in hlajenje, a je tudi res, da takšno udobje ni del serijske opreme.
Manj razumljivo je, kaj želijo razvojniki sporočiti z zelo plitkim odlagalnim prostorom v sredini komandnega pulta. Ena od razlag je, da s tem skušajo prisiliti voznika, da mobilno napravo pospravi v sredinsko posodo in jo zato med vožnjo odmisli (kar je vsekakor nujno), a hkrati je tako plitek odlagalni prostor neroden tudi za shranjevanje ključev, sončnih očal ali morda kakšnega kovanca, saj lahko hitro padejo ven. Med »odlagalnimi prostori« je sicer največji prtljažnik, ki sprejme za 370 litrov prtljage.
Če boste iskali kakšne večje spremembe, jih boste malo uzrli tudi pri zunanjosti. Sprednje letvica je, denimo, zdaj enojna, preostale drobne spremembe zunanje oblike pa so namenjene predvsem še boljši aerodinamičnosti in količniku zračnega upora 0,26, zato vozniki tako rekoč ne slišijo zunanjega šumenja.
Pomembna novost se očem skriva, vendar jo voznik vseskozi čuti. To je nov 1,2-litrski bencinar s 130 konjskimi močmi (96 kW), kar sicer ni nič posebnega, vendar za avtomobil takšne velikosti (4,37 metra) nudi precej dobre volje med vsakodnevnimi opravki. Dovolj moči ima za prehitevanje v klanec, da ne bo nikogar zajela panika, a na drugi strani ni noben športnik. Lahko pa povemo tudi drugače; za astro in njene uporabnike (in za znesek 21.010 evrov) je ta agregat povsem zadovoljiv, saj gre za ljudski avtomobil, pri katerem je uporabnost pomembnejša od čustev.
Med pomembnejše spremembe spada še dejstvo, da je prenovljena astra lažja, kar se občuti pri lahkotnejšem krmiljenju skozi ovinke. Do stotice pospeši v 9,9 sekunde, najhitreje se pelje pri 215 kilometrih na uro. Moč razporejate s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je soliden, a prestavna razmerja bi lahko bila tudi krajša.
Kar takoj pa pozabite na obljubljeno porabo goriva iz brošure. Pri Oplu obljubljajo celo zgolj 4,4 litra porabe na sto prevoženih kilometrov, a resnica tiči okoli sedmih litrov. Ali malo manj ali malo več, pa je odvisno od teže vašega desnega stopala.