Zoe je zapeljal v naslednji krog

Renaultov električni pionir z večjim dosegom in naprednejšo ureditvijo
Fotografija: Električni renault zoe je pripravljen drugič. Ohranja dosedanje mere in zunanjo pojavo, vendar ima v duhu časa sveteče diode v lučeh. Foto Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Električni renault zoe je pripravljen drugič. Ohranja dosedanje mere in zunanjo pojavo, vendar ima v duhu časa sveteče diode v lučeh. Foto Gašper Boncelj

Ko so ga pred skoraj natanko sedmimi leti prvič predstavili na razstavi v Parizu, se je zdel renault zoe kot neka alternativna zanimivost, ki prehiteva čas. Zdaj je čas zanj več kot pravi. Če nam je to všeč ali ne, je zaradi zahtev po manjših izpustih elektrifikacija nuja, novi zoe pa v pospešeno vozi v elek­trično avtomobilsko dobo. Z že znano zunanjo pojavo, novo notranjostjo, predvsem pa z večjim dosegom in različnimi možnostmi polnjenja.

Povsem spremenjena je ureditev za volanom, ki ima nekatere posebne poudarke in nekatere elemente iz prav tako novega clia. c
Povsem spremenjena je ureditev za volanom, ki ima nekatere posebne poudarke in nekatere elemente iz prav tako novega clia. c


Njegova zunanja podoba in mere niso bistveno spremenjene (dolžina 408 cm), tudi osnova, na kateri se vozi, je znana. Ko so ga prvič razkrili, je z notranjo ureditvijo v marsičem napovedal poteze šele prihajajočih modelov clio in captur, zdaj je čas opravil svoje.
Eden od elegantnih elementov je ročica za pretikanje po različnih voznih programih, novost je tudi tisti z večjo rekuperacijo energije. Foto Gašper Boncelj
Eden od elegantnih elementov je ročica za pretikanje po različnih voznih programih, novost je tudi tisti z večjo rekuperacijo energije. Foto Gašper Boncelj
Notranjost so morali pripraviti čisto na novo. Deloma v slogu obeh prav tako novih hišnih paradnih konjev, deloma unikatno. To pomeni boljše materiale, tudi reciklirane, kot je blago, ki dobrodošlo prekinja sicer dovolj čedne, a prevladujoče plastične površine. Drugačna je armaturna plošča, na kateri na sredini tako kot v novem cliu kraljuje pokončen večfunkcijski zaslon.


Poskočno in preprosto


Pod njim je zdaj lična ročica za elektronsko premikanje po voznih programih, ki jim je dodan še eden z oznako B, v katerem ob spuščenem pedalu za plin avtomobil bolj izrazito, a ne moteče rekuperira energijo. Za volanom je še en ličen prikaz v visoki ločljivosti, malce seveda s poudarkom na prikazu delovanja električnega sklopa, porabe energije in dosega. Zoe je že v prvi generaciji sredi življenjskega cikla dobil zmogljivejši akumulator, tokrat je ta še napredoval. Pri enakih merah kot doslej in z malce večjo težo (326 kg) – nameščen je v dnu – so njegovo zmogljivost povečali za četrtino na 52 kWh, kar avtomobilu po novem merilnem ciklu WLTP omogoča doseg okoli 385 km, v realnosti pa seveda nekaj manj, a po prvih vtisih še vedno kar precej.

Na prvih kilometrih smo se vozili s povprečno porabo 13 do 14 kWh/100km, kar se sliši ugodno, vendar je bila tudi trasa dokaj ugodna (brez potratnejše avtoceste) in zunanja temperatura v indijanskem poletju do avtomobila prijazna. Posodob­ljena sta prav tako motor, ki ima zdaj v močnejši izvedbi moč 100 kW (134 KM), in elektronika, dokaj aerodinamičen pa je bil zoe že doslej.

Tako v sprednjih kot zadnjih lučeh so sveteče diode. Zaradi zanimivega dizajna zadnjih luči bo zoe tudi ponoči zlahka prepoznaven. Foto Gašper Boncelj
Tako v sprednjih kot zadnjih lučeh so sveteče diode. Zaradi zanimivega dizajna zadnjih luči bo zoe tudi ponoči zlahka prepoznaven. Foto Gašper Boncelj


Vstopamo skozi dvoje parov vrat, zadnja imajo znova všečni vdolbeni kljuki, pri prednjih malce neugodno izstopa stičišče zgornjega in stranskega dela. Zadaj je prostornost solidna, predvsem za dva, in ne več kot to, tudi prtljažniku, kjer sta v dvojnem dnu shranjena kabla, bi za prostornost dali srednjo oceno. Spredaj se kot doslej sedi nekaj više, a se zdi položaj dokaj naraven.



Vožnja v novem električnem renaultu je prijetna, tako skozi ovinke kot po bolj ravnih odsekih. Lahko se peljete bolj ali manj umirjeno, kakor vam pač prija; če pa je želja oziroma potreba, lahko zoe tudi konkretno pospeši. Največja hit­rost je 140 km/h. Še naprej bodo prodajali tudi izvedbo z dosedanjim malce šibkejšim motorjem (80 kW/110 KM) in malce manjšo končno hitrostjo.


Tudi hitro polnjenje


V korak s časom je moral iti zoe tudi glede načinov polnjenja oziroma tovrstne prilagodljivosti. Če ga bomo s povsem izpraznjenim akumulatorjem priključili na domačo šuko vtičnico z 230-volt­no napetostjo, bo polnjenje trajalo zelo dolgo.
Polnjenje je po novem mogoče tudi na hitri polnilnici. Foto Gašper Boncelj
Polnjenje je po novem mogoče tudi na hitri polnilnici. Foto Gašper Boncelj
. Seveda pa Renault ponuja različne domače polnilne enote, ki to močno skrajšajo, vendar mora njihovo uporabo omogočati hišna napeljava.Drugače kot doslej se lahko zoe polni tudi zelo hitro, z enosmernim tokom, kakor zatrjujejo, z močjo do 50 kW na t. i. hitrih polnilnicah. Ko smo ga poskusno priključili na eno takšnih naprav in je imel zmogljivost baterije še pri 65 odstotkih, se je polnil z moč­jo 40 kW. Natančno bomo hitrost takšnega polnjenja preverili, ko bo na preizkušnji v Sloveniji.

Renault zoe že od vsega začetka nastaja v Flinsu v Franciji. Doslej jih je od tam pripeljalo 160 tisoč, samo letos 50 tisoč. V Sloveniji bo mogoče novo izvedbo naročiti že v kratkem. Še naprej bo na izbiro nakup avtomobila skupaj z akumulatorjem ali le avtomobila s hkratnim najemom akumulatorja. Pri šibkejšem motorju bo v primeru nakupa cena predvidoma slabih 30 tisočakov, če bomo akumulator najeli, 22 tisoč evrov. Za močnejši motor še niso pripravili cen, bo pa rahlo dražji. Seveda za električne avtomobile še vedno velja možnost subvencije pri Eko skladu, ki znaša 7500 evrov.

Električni renault zoe druge generacije ohranja dosedanje mere in zunanjo pojavo, vendar ima v duhu časa sveteče diode v lučeh. Foto Gašper Boncelj
Električni renault zoe druge generacije ohranja dosedanje mere in zunanjo pojavo, vendar ima v duhu časa sveteče diode v lučeh. Foto Gašper Boncelj


Eric Feunten, direktor Renaultovega električnega programa: »Rast prodaje modela zoe je bila že doslsej velika, a jo moramo še pospešiti.« Foto Gašper Boncelj
Eric Feunten, direktor Renaultovega električnega programa: »Rast prodaje modela zoe je bila že doslsej velika, a jo moramo še pospešiti.« Foto Gašper Boncelj

Komentarji: