Nov primer katastrofalnega restavriranja v Španiji

Kip v španskem mestu Palencia je nekdaj predstavljal pastirico, po najnovejšem posegu je njen obraz v najboljšem primeru le še otečen krompir.
Fotografija: Ob pogledu na »obnovljeno« pastirico zabolijo oči. FOTO: Vincent West/Reuters
Odpri galerijo
Ob pogledu na »obnovljeno« pastirico zabolijo oči. FOTO: Vincent West/Reuters

Pred osmimi leti se je osemdesetletna Španka Cecilia Jimenez iz mesta Borja blizu Zaragoze znašla v centru medijskega viharja zaradi »restavriranja« freske Ecce Homo iz 19. stoletja v cerkvi Santuario de Misericordia. Zdaj so iz Španije znova prišle fotografije novega primera spodletelega restavriranja. Za zdaj anonimnega »mojstra«.

Dobro stoletje stara arhitekturna plastika na objektu v španskem mestu Palencia je nekdaj predstavljala pastirico, po najnovejšem posegu pa je njen obraz le še otečen krompir, izdelek nekoga, ki bi – v najboljšem primeru – poskušal na amaterski način oponašati kubizem.

Ob pogledu na »obnovljeno« pastirico zabolijo oči. Na nesrečni poseg je prvi opozoril slikar iz Palencie Antonio Capel, ki je fotografiji objavil na facebooku.



Zatem se je tudi sam, a seveda le virtualno, »izkazal« z restavriranjem Mone Lize, ki je pridobila obrazne poteze pastirice iz Palencie in pričesko z druge strani Atlantika.



Ponesrečeno restavrirani kip seveda žanje mnogo več pozornosti kot pred uničujočim posegom. FOTO: Vincent West/Reuters
Ponesrečeno restavrirani kip seveda žanje mnogo več pozornosti kot pred uničujočim posegom. FOTO: Vincent West/Reuters

Komentarji: