Med časopisi Delo najbolj zaupanja vredna blagovna znamka

To so rezultati raziskave Trusted Brand 2019, ki je pod okriljem revije Reader's Digest Slovenija potekala že trinajsto leto.
Fotografija: Maja Lihtenvalner (glavna urednica revije Reader's Digest Slovenija), Daniel Škraba (vodja Reader's Digest Slovenija), Janja Božič Marolt (direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana) in Laura Štraus (služba za odnose z javnostmi pri MK) med razglasitvijo zmagovalcev Trusted Brand 2019. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Odpri galerijo
Maja Lihtenvalner (glavna urednica revije Reader's Digest Slovenija), Daniel Škraba (vodja Reader's Digest Slovenija), Janja Božič Marolt (direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana) in Laura Štraus (služba za odnose z javnostmi pri MK) med razglasitvijo zmagovalcev Trusted Brand 2019. FOTO: Uroš Hočevar/Delo

Ljubljana – Časopis Delo, ki letos praznuje 60. obletnico obstoja, je najbolj zaupanja vredna blagovna znamka med dnevnimi časopisi, je pokazala raziskava Trusted Brand 2019, ki je pod okriljem revije Reader's Digest Slovenija potekala že trinajsto leto. Podelitev nazivov najbolj zaupanja vrednih blagovnih znamk za različne kategorije bo potekala 16. maja v Ljubljani.

Razglasitev zmagovalcev Trusted Brand 2019. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Razglasitev zmagovalcev Trusted Brand 2019. FOTO: Uroš Hočevar/Delo


»Priznanje je dokaz, da so tiskani mediji še vedno pomembni za družbo in demokracijo. V času lažnih novic in padajočih naklad smo tega priznanja še posebej veseli. Obenem pa potrjuje naše prepričanje, da naš čas šele prihaja,« ob prejemu priznanja pravi odgovorni urednik dela Uroš Urbas.

Anketiranci so navedli svojo najbolj zaupanja vredno blagovno znamko v 33 kategorijah, v kategoriji tv-postaj je zmagala TV Slovenija, med radijskimi postajami pa Val 202. Maja bodo že sedmič podelili tudi priznanja za najbolj zaupanja vredno osebnost v Sloveniji, ki jo bo med televizijskimi voditelji prejel Slavko Bobovnik, med radijskimi voditelji Denis Avdić, športnica Ilka Štuhec, podjetnik Ivo Boscarol in glasbena skupina Siddharta.

Časopis Delo letos praznuje 60. obletnico obstoja, ki jo je počastil na januarski slavnostni prireditvi v Ljubljani. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Časopis Delo letos praznuje 60. obletnico obstoja, ki jo je počastil na januarski slavnostni prireditvi v Ljubljani. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo

 

Razširjen vzorec raziskave


Pomembna novost letošnje raziskave je, da zaupanja vrednih blagovnih znamk niso izbirali samo naročniki omenjene revije, ampak je bila raziskava razširjena na reprezentativni vzorec celotne populacije v Sloveniji, je pojasnil Daniel Škraba, vodja Reader's Digest Slovenija. Vprašalnik je bil prvič pripravljen v elektronski obliki, anketiranci so navedli stopnjo zaupanja navedenih blagovnih znamk (lestvica od 0 do 10), so pa tudi imeli možnost dodati druge blagovne znamke, ki niso bile navedene na seznamu. Značilnost Trusted Brand je po besedah Daniela Škrabe, da se podjetje ne more kar samo vključiti v raziskavo ter da je uporaba logotipa za zmagovalce brezplačna.

Maja Lihtenvalner (glavna urednica revije Reader's Digest Slovenija) in Daniel Škraba (vodja Reader's Digest Slovenija). FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Maja Lihtenvalner (glavna urednica revije Reader's Digest Slovenija) in Daniel Škraba (vodja Reader's Digest Slovenija). FOTO: Uroš Hočevar/Delo

 
Raziskava je bila januarja narejena na reprezentativnem vzorcu in je zaobjela 1063 odraslih prebivalcev Slovenije, zato so pridobljeni podatki veljavni za prebivalce Slovenije in ne samo za bralce revije Rider's Digest kot doslej. Kot je pojasnila direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana Janja Božič Marolt, je vsaj toliko kot velikost vzorca pomembna tudi reprezentativnost vzorca. Druga razlika glede na pretekla leta je tudi, da vso vse kategorije imele enake izhodiščne možnosti.

"Kajti glede na to, da smo raziskavo izvajali na spletnem panelu uporabnikov interneta, ki smo jih rekrutirali z osebnimi in telefonskimi intervjuji in na spletu, s čimer zagotavljamo reprezentativnost za slovensko populacijo, je spletni medij tisti, ki nam omogoča, da kategorije med sabo rotiramo - to pomeni, da je vsak respondent imel na voljo odgovarjati na različne kategorije. Prav tako so vse znamke imele enake izhodiščne možnosti, saj smo znotraj kategorije rotirali znamke. Razvili smo Medianin model zaupanja, ki temelji na matematičnem izračunu, in je naša inovacija. Isti model smo uporabili za vse kategorije in znamke," je pojasnila Janja Božič Marolt.

Daniel Škraba (vodja Reader's Digest Slovenija) in Janja Božič Marolt (direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana). FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Daniel Škraba (vodja Reader's Digest Slovenija) in Janja Božič Marolt (direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana). FOTO: Uroš Hočevar/Delo


Izbor v 33 kategorijah


Vprašani so, kot je zmagovalce navedla Maja Lihtenvalner, glavna urednica revije Reader's Digest Slovenija, za najbolj zaupanja vredno blagovno znamko v kategoriji avtomobili izbrali Mercedes Benz, Bosch v kategoriji gospodinjski aparati, Telekom Slovenije v kategorijah mobilna telefonija in internetne storitve, Zavarovalnico Triglav med zavarovalnicami, med bankami Delavsko hranilnico, Gen-I med ponudniki elektrike, med prodajalci živil pa Spar.

Zmagovalci še po ostalih kategorijah so Samsung, Jelovica, Medex, Sonček, OMV, Hospic, Lekadol, Terme Olimia, Pekarna Grosuplje, Afrodita, Rogla, Fructal, Alpina, Donat, Laško, Barcaffe, 1001 cvet, alpsko mleko, Slovenska postelja, Jupol, Naša mala klinika in Stelex.

Logotip Trusted brand na lanskoletni podelitvi. FOTO: Igor Mali/Delo
Logotip Trusted brand na lanskoletni podelitvi. FOTO: Igor Mali/Delo


Slovenija je v eno največjih evropskih potrošniških raziskav o zaupanju v blagovne znamke Trusted Brand vključena že 13 let.

Komentarji: