Okrožnica z navodili razburja šolnike

Na ministrstvu se zavzemajo za postopno vrnitev šolarjev, kdaj se bodo otroci vrnili v šolske klopi pa bo mogoče znano že jutri.
Fotografija: Kako bodo otroci prihajali v šolo in predvsem kdaj, še ni znano. FOTO: Matej Družnik/Delo
Odpri galerijo
Kako bodo otroci prihajali v šolo in predvsem kdaj, še ni znano. FOTO: Matej Družnik/Delo

Ljubljana – Ali se bodo otroci prihodnji teden vrnili v šole, bo znano po jutrišnji seji vlade. Ministrstvo za izobraževanje je že prejšnji teden v okrožnici zapisalo, da bi se morda lahko vrnili le otroci prve triade in otroci, ki se šolajo v šolah s prilagojenim in posebnim programom. Navodila, ki so jih poslali šolam, so še strožja. Predsednik združenja ravnateljev osnovnih šol Gregor Pečan pravi, da jih je mogoče upoštevati le v teoriji.

Navodila, ki jih morajo šole »nujno upoštevati«, kot piše v okrožnici, vsebujejo tudi obvezno prezračevanje prostorov, neobvezne izbirne predmete naj izvajajo le, če se otroci iz različnih razredov pri tem ne združujejo, vsekakor pa ne sme biti združevanja otrok iz različnih razredov pri jutranjem varstvu in popoldanskem bivanju. Jožica Frigelj, ki poučuje angleščino na Osnovni šoli Ketteja in Murna v Ljubljani, ima v jutranjem varstvu učence treh prvih razredov. »Po logiki iz okrožnice jih ne bi smela imeti. Lahko bi imela tri otroke iz 1. a, v sosednji učilnici bi imela sodelavka štiri otroke iz 1. b in tako dalje. Če želimo ta navodila izpolnjevati, potrebujemo zelo veliko dodatnega kadra.«

image_alt
Problem ni le število, ampak višina ocen


Dodatni kader bo zahtevalo tudi določilo iz okrožnice, da naj učitelji učence, ki iz zdravstvenih razlogov ne bodo prišli v šolo, dnevno informirajo z obsegom snovi in jim posredujejo pisna gradiva, tedensko pa naj imajo s temi učenci tudi več govorilnih ur na daljavo. »Ko sem v razredu, je moja priprava na pouk popolnoma drugačna, kot je priprava na pouk, ko gradivo posredujem učencem. Zato bo to dvojno delo za učitelja. Ne predstavljam si, da mogoče ne bi bilo dvojno ovrednoteno,« pravi Frigljeva. Z ministrstva odgovarjajo: »Govorilne ure ne sodijo v učno obveznost učitelja, ampak v delovno obveznost. Za to delo učitelj poleg plače ni dodatno plačan, saj ga opravi v delovnem času.«
 

Nujne dodatne zaposlitve


Dodatni kader bi bil nujen tudi za upoštevanje drugih, nekaterih novih ukrepov, ki jih predvideva okrožnica, opozarja tudi glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj: »V vrtcih bodo po novem vzgojiteljice in pomočnice nosile maske, medtem ko nošenje mask pri otrocih v osnovnih šolah v učilnici ni potrebno. To pomeni, da je treba zaostriti ukrepe glede mešanja skupin. Zato bo preprosto treba imeti več ljudi na razpolago. To pa je spet ena od slabosti organiziranja in pomemben znak, kako ministrstvo selektivno bere priporočila, ki jih je dobilo od strokovnega sveta. Ta je omenjal, da mora biti izobraževanje enako pomembna nacionalna prioriteta kot zdravje, kar je ministrica ponovila v okrožnici. Da pa je treba kadrovsko okrepiti izobraževanje, tega dela ministrstvo ne upošteva.«

image_alt
Trije otroci in ena slaba internetna povezava


Možnost, da si bodo šole lahko pomagale z diplomanti, je Štrukelj označil kot pomoč na papirju. »Računajo, da se bodo ljudje zaposlovali za 14 dni. To je fiktivna rešitev, ki ni izvedljiva,« pravi. Da so navodila, ki so jih dobile šole, težko izvedljiva, opozarja tudi Pečan: »Preprečujejo nam odprtje šol. Teoretično bi bilo možno za prvo triado, odprtje za četrti in peti razred je že neizvedljivo, vsaj za večje šole. Če že imamo tako katastrofalno epidemiološko sliko, potem počakajmo. Ker so dodatna težava avtobusni prevozi, za katere zahtevajo, da imajo otroci stalni sedežni red. To je povsem nemogoče.«

Komentarji: