Piran potrebuje še eno parkirno hišo

V garaži na Fornačah je bilo več dni težko najti parkirišče – Kmalu nova?
Fotografija: Upravljalci garaže trdijo, da bi morala občina urediti krožišče pred vhodom  v garažo Fornače, da bi bilo varneje in prijazneje do uporabnikov. FOTO: Boris Šuligoj
Odpri galerijo
Upravljalci garaže trdijo, da bi morala občina urediti krožišče pred vhodom  v garažo Fornače, da bi bilo varneje in prijazneje do uporabnikov. FOTO: Boris Šuligoj

Piran – »Doslej se še ni zgodilo, da bi bila piranska garažna hiša toliko časa povsem zasedena, kot je bila minuli teden,« je zadovoljen Nenad Vujinović, direktor podjetja WTN, ki ima pogodbo o upravljanju garažne hiše Fornače pred Piranom z lastnico – koprsko Inteso Sanpaolo Bank. V občini si prizadevajo pridobiti lastništvo garaže, a še bolj nujno bi bilo graditi novo.

Z dodatno garažno hišo bi v Piranu ubili dve muhi na en mah: dobili bi več možnosti za parkiranje in hkrati prisilili sedanje lastnike (koprsko banko), da bi pogodbeni izvajalci bolje upravljali garažo.

Meščani do garaže za 25 evrov na mesec


Samo nekaj let po odprtju garažne hiše pred mestom se je izkazalo, da je tedanja mestna uprava (župan je bil Tomaž Gantar) naredila izjemno potezo, saj je občina z minimalnim vložkom (zemljiščem) zagotovila mestu kar 845 parkirnih mest, ki so v poletni turistični sezoni jedro poslovnega uspeha mesta. Garaža je bila prejšnji teden več dni povsem zasedena. A že včeraj je sredi dneva zasedenost padla na polovico (nekaj več kot 400 avtov). Ko je garaža na Fornačah polna, celo meščani z abonmaji nimajo kje parkirati. Take gneče pred garažo še ni bilo.

Nenad Vujinović zavrača očitke, da bi razdelili preveč abonmajev: »Ljudem ni nikoli prav. Če jim pa ne bi ponudili poceni abonmajev, bi se spet jezili. Trenutno je izdanih več kot 200 abonmajev, in to predvsem stalnim prebivalcem mesta oziroma lastnikom nepremičnin, zaposlenim in podnajemnikom. Prebivalci plačajo za mesečni abonma samo 25 evrov, turisti pa za mesečni abonma 90 in za tedenskega 60 evrov,« je pojasnil Vujinović. Večino drugih parkirnih mest prodajo po urah, pri čemer cena za uro znaša 1,70 evra.



Zato smo neuradno slišali podatek, da je poslovanje te garažne hiše po donosnosti ena boljših naložb koprske banke. V občini Piran so nam odgovorili, da načrtuje občina do leta 2022 gradnjo garažne hiše z 250 parkirnimi mesti na nekdanji bencinski črpalki pri avtobusni postaji Piran pa tudi dograditev garažne hiše Fornače z dodatnimi 250 javnimi parkirnimi mesti. Dolgoročno (do leta 2030) pa je v Piranu predvidena garažna hiša pod piranskim stadionom (za 500 parkirnih mest). Poleg tega se z Inteso Sanpaolo dogovarjajo o možnem odkupu garaže na Fornačah.

FOTO: Boris Šuligoj
FOTO: Boris Šuligoj


Najhitreje bo garaža pri avtobusni postaji


Po besedah vodje urada za gospodarske zadeve Ljuba Bertoka so v Piranu še najbliže gradnji garaže pri avtobusni postaji, ker imajo že sprejet prostorski akt in morajo le še odkupiti del zemljišča. Ta garažna hiša bi bila tudi najbliže meščanom. O tem, da se garažna hiša izplača, zdaj ni več dvoma. Seveda Piran še zdaleč ni edini kraj v občini, ki kliče po parkirnih mestih. Vsaj tako nujna bi bila gradnja garaže v Portorožu (tu imajo že dva prostorska akta, ki to omogočata) in seveda v Luciji. Toda v občini poudarjajo, da je hitrost gradnje odvisna od finančnih virov (občina ne more računati na nepovratna sredstva EU, sama pa je že do skrajnosti zadolžena) in od pripravljenosti (zasebnih) investitorjev.

Več iz te teme:

Komentarji: