Po rešitvi ladje še več kot tri dni za odpravo zastoja

Ogromna tovorna ladja, ki je od torka blokirala prehod Sueškega prekopa, se je po poročanju tujih medijev vendarle premaknila.
Fotografija: FOTO: AFP
Odpri galerijo
FOTO: AFP

Egiptovski in mednarodni reševalni skupini je uspelo delno osvoboditi ogromno ladijsko kontejnersko ladjo, ki se je za šest dni zataknila na bregovih Sueškega prekopa in blokirala prehod številnim ladjam, poročajo tuji mediji. 

Podjetje Leth Agencies, ki po Sueškem kanalu zagotavlja storitve ladijskega prometa, je dopoldan sporočilo, da je do preboja prišlo po intenzivnih prizadevanjih potiskanja in vlečenja ladje z desetimi vlačilci. Med reševanjem, ki je vključevalo tudi odstravnjevanje delov bregov in poglabljanje dna kanala, so izkopali okrog 27.000 kubičnih metrov peska, v pomoč pri reševanju ladje pa je bila po poročilu podjetja Inchape Shipping predvsem plima, ki jo je spremljala polna luna. Delavci so si prizadevali, da bi dno v bližini ladijskega premca poglobili na 18 metrov, poroča Guardian.

Ladjo Ever Given jim je doslej uspelo obrniti 80 odstotkov v pravo smer, ne pluje pa še v celoti, je pojasnil upravitelj Sueškega prekopa (SCA) Osama Rabie in dodal, da bodo danes tekom dneva poskušali ladjo umakniti iz kanala. Prekop, ki predstavlja ključno pomorsko pot, naj bi potem obratoval štiriindvajset ur na dan. Krma se zdaj nahaja 102 metra od obale, pred tem je bila razdalja le štiri metre. Kot pričakuje vodja SCA, bodo ladjo danes umaknili iz kanala, za odpravo zastoja več sto ladij, ki čakajo na prečkanje, pa naj bi bilo potrebno približno tri dni in pol. 

Videoposnetki, ki jih je zaslediti na družbenih omrežjih, prikazujejo, da je krma ladje, ki se je v prekopu obrnila proti bregu, delno osvobodila. Ob prvih uspešnih premikih so po poročanju Guardiana v znak praznovanja s hupami zatrobili vlačilci, ki so kontejnersko ladjo znova splavili zgodaj zjutraj ob 4.30. 





FOTO: Maxar Technologies/Reuters
FOTO: Maxar Technologies/Reuters


»Ne veselite se prezgodaj,« je za nizozemski NPO Radio 1 po pisanju Guardiana povedal Peter Berdowski, direktor podjetja Boskalis, ki so jo najeli za reševanje ladje. »Dobra novica je, da je krma oz. zadnji del ladje prazen.« Največji izziv ostaja na sprednjem delu ladje, ki je še vedno trdno zasidrano, je opozoril in dodal, da se bodo delavci še naprej trudili, da 220.000 ton težko plovilo povlečejo v smeri kanala. V kolikor jim to ne bi uspelo, bodo morali žerjavi konterjerje dvigniti s premca in jih prestaviti na manjše ladje, ki bodo pristale ob Ever Green, kar bo še podaljšalo časovni načrt operacije. Zmogljivi vlačilci bodo popoldan še enkrat poskušali spraviti čelni del plovila od bregov, pri čemer strokovnjaki domnevajo, da bodo reševalci, če tega ne bodo mogli, počakali do sredine tedna, ko bodo plima večja.



Ali bo ladja lahko nadaljevala s plovbo, še ni znano. Čeprav je plovilo v sedanjem položaju občutljivo na poškodbe, je japonsko podjetje Shoei Kisen Kaisha, ki je lastnik podjetja Ever Given, zavrnilo pomisleke o nedelovanju ladijskega motorja, tako da bi ladja s tovorom ob ponovni sprostitvi lahko normalno nadaljevala svojo pot proti prvotnemu cilju v Rotterdam ali bo morala vstopiti na popravilo v drugo pristanišče. 

400 metrov dolga in 59 metrov široka tovorna ladja, ki prevaža 18.300 kontejnerjev, je prejšnji torek nasedla po tem, ko je posadka zaradi domnevno močnih vetrov in peščene nevihte izgubila nadzor nad plovilom, zaradi česar se je obrnila, zadela dno in nasedla.  Nasedlo ladjo, ki jo upravlja tajvansko podjetje Evergreen Marine, so poskušali splaviti z več vlačilnimi ladjami, raztovarjanjem in odstranjevanjem peska, a reševalcem vetrne razmere več dni niso bile naklonjene. 



image_alt
Zaprti Suez je logistična mora


Ladja je ustavila promet na najpomembnejši trgovski poti, po kateri se giblje približno 12 odstotkov celotne svetovne trgovine. Pred prekopom, ki velja za najkrajšo ladijsko povezavo med Evropo in Azijo, je obstalo več kot štiristo ladij. Za nadaljevanje poti tako čakajo številne ladje za prevoz kontejnerjev, ladje za prevoz razsutega tovora, naftni tankerji, plovila za utekočinjeni zemeljski in naftni plin). Zastoj je nastal na obeh koncih kanala, tako v Sredozemskem morju severno od pristanišča Said kot na severu Rdečega morja, je razvidno z zemljevida na spletni strani MarineTraffic, ki spremlja pomorski promet. Številne ladje so se v izogib Sueški blokadi preusmerile na pot okoli južnoafriškega Rta dobrega upanja, pa čeprav je plovba daljša za 9000 kilometrov in traja sedem do dest dni dlje in je posledično občutno dražja.

Lani je skozi Sueški prekop skupno plulo 19.000 ladij. Po ocenah medija Lloyd's List, ki spremlja pomorski promet, blokada samo SCA povzroča od 12 do 14 milijonov dolarjev izpada prihodka na dan. Blokada je ustavila prevoz 9,6 milijarde dolarjev vrednega tovora na dan (ali 400 milijonov dolarjev na uro). Skoraj enotedenska blokada prekopa je zvišala cene nafte in povzročila zamudo pri dostavi tovora v pristaniščih po vsem svetu. Cene nafte so se danes nižale, ameriška nafta je padla pod 60 dolarjev, severnomorska pa pod 64 dolarjev za 159-litrski sod.

Preberite še:

Komentarji: