Kaj bi se zgodilo z našim telesom, če bi vsak dan pretekli 5 kilometrov

Petka je med tekači priljubljena razdalja. Vzame nam dobre pol ure časa na dan. Kaj bi se nam zgodilo, če bi jo dali na naš redni urnik?
Fotografija: Znano je, da pogosta vadba, pa čeprav le pol ure na dan, občutno zmanjša tveganje za depresijo. FOTO: Leon Vidic/Delo
Odpri galerijo
Znano je, da pogosta vadba, pa čeprav le pol ure na dan, občutno zmanjša tveganje za depresijo. FOTO: Leon Vidic/Delo

Vsakomur, ki se vsaj malo ukvarja s športno rekreacijo, je jasno, da je rednost izvajanja vadbe, treninga, osnova, ki pripomore k boljšemu počutju.

image_alt
Petka - ne s čevapčiči, ampak s tekaškimi copati

Torej, če redno, ni treba vsak dan, ampak vsaj trikrat na teden vadim, karkoli že, bom v kratkem obdobju v veliko boljši psihofizični formi. Da v psihofizični, ne samo v fizični. Preverjeno, večkrat.

Pet kilometrov je razdalja, ki jo relativno lahko pretečejo tudi manj izkušeni tekači.

Enkrat na teden zmore skoraj vsakdo. Kaj pa če petko uvrstimo v naš vsakdan? Na plan pride vprašanje volje, kajne. V primeru, da zberemo in voljo in trud, kaj bi se nam dobrega zgodilo, če bi redno tekli pet kilometrov.

Razpoloženje

Znano je, da pogosta vadba, pa čeprav le pol ure na dan, občutno zmanjša tveganje za depresijo. Pet kilometrov vam bo vzelo približno pol ure ali morda malo več, ampak, ko se boste vrnili, bo vaše razpoloženje veliko, veliko prijetnejše. Verjemite nam!

Fizično stanje

Z rednim tekom boste zagotovo povečali svojo telesno pripravljenost. Kar naenkrat pridete v želeno formo. Med treningom boste lažje dihali, vaša pljuča, mišice in srce bodo v popolni harmoniji. Z napredkom telesne pripravljenosti lahko dnevno tekaško razdaljo povečate in namesto petih kilometrov za začetek pretečete sedem kilometrov, kasneje pa morda deset. Ampak ne razmišljajte o tem prehitro. Najprej se naveličajte petke.

image_alt
Asimetričnost med kolesarjenjem

Mišice

Kardio vaje prav tako povečujejo mišično moč, zlasti v mečih, stegnih in zadnjici, vendar malce počasneje. Če se odločite vsak dan preteči pet kilometrov, pričakujte, da boste ojačali trebušne mišice.

Sklepi

Čeprav velja splošno prepričanje, da je tek škodljiv za sklepe, je resnica nekje drugje. Ne smemo pretiravati s tekom, če se ne počutimo dobro, paziti moramo, da smo izbrali najprimernejšo obutev in pozorni bodite na izbiro terena, po katerem boste tekli. Če vsak dan pretečete pet kilometrov, boste okrepili sklepe in zmanjšali tveganje za poškodbe sklepov.

Teža

Če vsak dan pretečete pet kilometrov, boste nedvomno izgubili nekaj odvečnih kilogramov, seveda, če se po teku ne boste prenajedali. Sploh vam ni treba zmanjšati vnosa hrane, da bi opazili pozitiven učinek teka na težo. Raziskave so pokazale, da če se zmerno prehranjujemo in vsak dan pretečemo razdaljo petih kilometrov, lahko pričakujemo, da bomo pri tem izgubili 400 kalorij, kar ni veliko, a na daljši rok ogromno pripomore. Poskusite!

Komentarji: