Živahni bencinar za qashqaia (FOTO)

Nissanovega križanca bo odslej gnal zmogljivejši 1,3-litrski bencinski motor.
Fotografija: Qashqai je prvi nissan, ki so mu namenili novi 1,3-litrski bencinski štirivaljnik s 140 oziroma 160 KM največje moči. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Qashqai je prvi nissan, ki so mu namenili novi 1,3-litrski bencinski štirivaljnik s 140 oziroma 160 KM največje moči. FOTO: Blaž Kondža

Pionir segmenta mestnih terencev, nissan qashqai, bo odslej na voljo z novim 1,3-litrskim bencinskim motorjem, ki bo morda zasenčil dizelsko ponudbo pri tej evropski prodajni uspešnici. Agregat, ki so ga razvili v skupini Renault-Nissan-Mitsubishi v sodelovanju z družbo Daimler, so nam nedavno predstavili že pri Renaultu, zato je bila njegova uporaba tudi v nissanih pričakovana. Nissan ga bo najprej vgradil v priljubljene qashqaie.



Novi štirivaljnik s prostornino 1332 kubičnih centimetrov in komercialno oznako 1.3 DiG bo na voljo v dveh različicah: šibkejša bo zmogla 140 konjskih moči (103 kW) in največji navor 240 Nm, močnejša pa 160 konjskih moči (118 kW) in največji navor 260 Nm. Pri obeh bodo kupci lahko izbrali šeststopenjski ročni menjalnik, pri močnejši pa bo na voljo tudi sedemstopenjski samodejni z dvojno sklopko (DCT). Motor z menjalnikom DCT, ki je novost v Nissanovi ponudbi, bo razvil še več navora, in sicer 270 Nm. Vsi novi pogonski agregati seveda ustrezajo novemu emisijskemu standardu Euro 6d-temp. Dodajmo še, da bodo v qashqaiu neposredno nadomestili starejše – 1,2-litrski motor s 115 KM in ročnim ali samodejnim brezstopenjskim menjalnikom ter 1,6-litrski motor s 163 KM in ročnim menjalnikom.

Kupci 160-konjske različice bodo lahko naročili tudi novi sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama. FOTO: Blaž Kondža
Kupci 160-konjske različice bodo lahko naročili tudi novi sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama. FOTO: Blaž Kondža


Novi motorji bodo po besedah Nissanovih inženirjev poleg ugod­nejše porabe goriva (menda za 10 odstotkov) in manjših izpustov ogljikovega dioksida omogočali boljšo odzivnost pri nižjih vrtljajih, živahnejše pospeševanje in hitrejše, obenem tudi varnejše prehitevanje. Boljšo učinkovitost in zmogljivosti so dosegli z izboljšavami na sistemu za vbrizgavanje goriva, učinkovitejšim turbo­polnilnikom, ki med drugim uporablja motorno gnan obvodni ventil (t. i. elektronski omejilni ventil), s spremenjeno obliko zgorevalnega prostora in uporabo valjev z napršenimi prevlekami – gre za tehnološko rešitev, ki jo sicer uporabljajo pri športnem nissanu GTR. Motorju so dodali tudi filter trdnih delcev. Servisni interval so z dosedanjih 20.000 podaljšali na 30.000 prevoženih kilometrov.

Qashqai je hkrati dobil naprednejši večfunkcijski zaslon. FOTO: Nissan
Qashqai je hkrati dobil naprednejši večfunkcijski zaslon. FOTO: Nissan


Kako se novi motor izkaže v praksi? Prvi vtisi so dobri, qashqai lepo pospešuje, tudi navkreber, vožnja pa je tiha, saj zaradi več­jega navora in moči ni potrebno priganjanje. Umirjenim voznikom bo po našem mnenju zadoščala že šibkejša različica. Res pa je, da močnejša prinese več zabave za krmilom in večje vlečne zmogljivosti – v primerjavi s 140-konjsko bo lahko vlekla za 200 kilogramov težji priklopnik. Če bi se spogledovali z močnejšo, bi se vsekakor odločili tudi za novi sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki deluje hitro in uglajeno. Žal pa skupaj z novim bencinarjem ne moremo naročiti štirikolesnega pogona. Ta bo še naprej rezerviran za dizelsko izvedbo. Ko že omenjamo dizelski agregat, tudi ta bo v začetku prihodnjega leta v qashqaiu nov, 1,7-litrski.

Štirivaljnik s prostornino 1332 kubikov ima lahko 140 ali 160 konjskih moči (103 ali 118 kW). FOTO: Blaž Kondža
Štirivaljnik s prostornino 1332 kubikov ima lahko 140 ali 160 konjskih moči (103 ali 118 kW). FOTO: Blaž Kondža


Koliko bodo stali qashqaii z novim motorjem? Uradno potrjenih cen še nismo prejeli, neuradno pa naj bi 140-konjska izvedba stala 20.900 evrov, močnejša z ročnim menjalnikom 21.900, tista s samodejnim pa 23.400 evrov. Pri Nissanu pričakujejo, da bo več kot polovico prodanih qashqaiev v Evropi poganjal prav ta motor.

Hkrati so v opremo dodali nov infozabavni sistem nissan connect, ki sicer še vedno uporablja sedempalčni zaslon, občutljiv na dotik, a omogoča večprstno uprav­ljanje, kakršnega smo vajeni s tablic. Glavna novost sistema je gotovo izboljšana povezljivost s pametnimi telefoni – apple carplay oziroma android auto sta zdaj vključena v serijsko opremo pri vseh ravneh opreme, razen pri vstopni visia. Če na pametni telefon namestimo aplikacijo door to door navigation, smo deležni še več funkcij, recimo shranjevanja lokacije parkiranega vozila. Sicer pa je iskanje destinacij v navigacijski napravi zdaj enovrstično ter tako preprostejše in hitrejše. V novem sistemu so poenostavili tudi posodabljanje naprave in zemljevidov – to zdaj lahko naredimo prek brezžičnega omrežja ali pametnega telefona. Dodana je tudi storitev premium traffic podjetja TomTom, ki zagotavlja natančne sprotne podatke o prometu, s katerimi skrajšamo čas potovanja – dostopnost storitve je odvisna od države.

Komentarji: