Pedersen zmagal, Roglič spet s šok terapijo v cilju

Ubežnika sta bila ujeta 300 metrov pred ciljem! Po 150-kilometrih bega!
Fotografija: Mads Pedersen je bil tokrat razred zase v šprintu. FOTO: Luca Bettini Afp
Odpri galerijo
Mads Pedersen je bil tokrat razred zase v šprintu. FOTO: Luca Bettini Afp

Ravno ko smo bili že prepričani, da bo današnja etapa minila brez stresa, je sledila šok terapija, spet z Rogličem v glavni vlogi.

Hribovita, 162 kilometrov dolga etapa okoli in v Neaplju je minevala predvsem v prekrasnih razgledih, ki nam jih je ponujal snemalec iz helikopterja. 

Pet ubežnikov se je v begu organiziralo že kmalu po štartu. Glavnina jih je držala na varni razdalji, nič več kot pet minut. Prvih 100 kilometrov dirke je bilo težkih, kopico klancev so morali premagati, ampak vsaj vreme jim je danes zelo dobro služilo. 

Na zadnjem gorskem cilju je razpadla tudi ubežniška peterka, v ospredju sta ostala samo še veterana, 36-letna Simon Clarke (Israel-PremierTech) in Alessandro De Marchi (Jayco AlUla). Imela sta ravno toliko prednosti, da nista mogla mirno požirati kilometrov. Ampak proti končnici šeste etape je kazalo, da sta njune izkušnje obrodile dober rezultat in da jima bo vseeno uspelo priti skozi cilj pred glavnino. 

Potem je sledila drama; Primož Roglič je 15 kilometrov, ko je glavnina najbolj hitela na lovu za ubežnikoma, staknil okvaro na kolesu, moral se je ustaviti in zamenjati kolo. Sledil je lov na glavnino, ki je bila na lovu za ubežnikoma. Moštvena kolega Dennis in Gloag sta zaslužna, da je Roglič spet ujel drvečo glavnino. Oddahnili smo si šele čez pet kilometrov, ko smo Rogliča videli globoko v glavnini. 

Uštela in ušteli smo se, ujeli so ju pičlih 300 metrov pred ciljno črto! Sledil je silovit finiš, v katerem se je najbolje znašel bivši svetovni prvak Mads Pedersen. Primož Roglič je končal v njegovem času, torej ostaja sedmi. Še vedno je Andreas Leknessund v rožnati majici. 

FOTO: Jennifer Lorenzini Reuters
FOTO: Jennifer Lorenzini Reuters

Za jutrišnjo etapo ne bi izgubljali besed. Jasno bo, kdo se bo poslovil od sanj o zmagovalnih stopničkah v Rimu. Gorska etapa, ki se konča na vrhu klanca Gran Sasso d'Italia.

7. etapa Gira. FOTO: Giroditalia.it 
7. etapa Gira. FOTO: Giroditalia.it 

Spremljali smo v živo
 

17:13
Mads Pedersen
(Trek Segafredo) je bil prvi, Jonathan Milan (Bahrain Victorious) je bil drugi in Pascal Ackermann (UAE) tretji. 

17:11
Ni jima uspelo. Glavnina ju je ujela 300 metrov pred ciljem. Zmagal je Mads Pedersen (Trek Segafredo).

17:09
Ajajajaj ... tole bo šlo za las ...

17:08
Kolesarji Ineosa zdaj lovijo, kot da bi imeli v svojih vrstah potencialnega zmagovalca v šprintu? Še dva km, 24 sekund imata prednosti Simon Clarke (Israel-PremierTech) in Alessandro De Marchi (Jayco AlUla).

17:06
Zdi se mi, da jima bo celo uspelo ... stara lisjaka sta zvita ... 36 sekund, 3 km do cilja!

17:04
Še 5 km do cilja, še 40 sekund prednosti za ubežnika. Trasa je tako ovinkasta, da jima lahko celo uspe ...

17:01
Tako smo si želeli mirnega dne zdaj pa spet povišan pulz. Thomas še vedno lovi glavnino, ubežnika imata še manj kot minuto prednosti, Roglič nabira moči na repu pelotona, še 9 km. Glavnina lovi ubežnika na vso moč.

16:59
Geraint Thomas
ima težave s kolesom. Zdaj bo on moral loviti glavnino.

16:58
Dobro je! Drama končana! Srhljivka tudi! Rogliču je s pomočjo pomočnikov uspelo ujeti glavnino, ki še minuto zaostaja za ubežnikoma, 12 km pred ciljem.

16:56
Tudi danes ne gre brez srhljivke! Roglič je dobil defekt ob najbolj nepravem času. Zdaj lovi glavnino.

16:55
Ajaj ... Roglič spet menja kolo! Kaj se je zdaj zgodilo ... 25 km do cilja ... prazna guma ... zamenjal je kolo, zdaj mora ujeti glavnino, ki drvi na lov za ubežnikoma. Mu bo uspelo?

16:53
Kolesarji so danes dvakrat obiskali Pompeje, zdaj hitijo v središče Neaplja, ki je še vedno razdejano od mega slavja ob praznovanju in čaščenju novih državnih prvakov v nogometu.

16:50

16:48
Če bi se tole kar gledamo zdaj dogoajalo v romantičnih časih kolesarstva, potem bi veterana prišla v cilj pred glavnino, danes pa mladina nima nobenega spoštovanja več ... Njuna prednost je padla pod dve minuti, 22 km pred ciljem. Spomnimo se, da glavnina potrebuje vsaj 10 km, da zmanjša minuto zaostanka.

16:45
Malokdaj imamo priložnost gledati veterane med ubežniki. Simon Clarke (Israel-PremierTech) in Alessandro De Marchi (Jayco AlUla) sta stara 36 let in na vso moč se trudita, da ju peloton ne bi ujel. Tega res ne vidimo pogosto ... Upam, da jima uspe. 

16:40
Krasno ...

16:37
Da, da, glavnina se je na lov pognala z vsemi močmi. Ubežnika ne bosta danes slavila, prav gotovo ne ... Še 25 km do cilja, glavnina zaostaja 2:09.

16:33
Pred kolesarji je še 30 km ravnine. Ubežnika verjetno ne bosta zdržala, kjub izkušnjam, ki jih imata v svoji dolgi karieri. Trenutno imata še 2:19 prednosti. Težko bo zlasti v zadnjih desetih kilometrih.

16:30
V mestu italijanskega državnega prvaka v nogometu je pač nogomet najbolj pomembna zadeva. Remcu gre dobro? Ali Roglič sploh zna igrati nogomet?

16:25
Do cilja je še 35 km. Danes si res želimo miren zaključek. No, če je šprinterski obračun lahko sploh miren zaključek ... ne želimo si padcev, sem hotel napisati. Včeraj jih je bilo dovolj za ves teden!

16:20
Ekipami, ki imajo v svojih vrstah še kakega šprinterja, je jasno, da morajo ujeti ubežnika, ki pa se nočeta predati. Še vedno imata poltretjo minuto prednosti. Glede na izkušnje De Marchija in Clarka, oba sta stara mačka, 36 let, bodo imeli precej težav.
16:15
Ekipe DSM, Trek, QuickStep, UAE, so dejavne na čelu glavnine, Roglič je med njimi.

16:13
Zasledovalce je pogoltnila glavnina, na cesti sta trenutno samo še dva ubežnika, ki imata 2:39 prednosti, 45 km pred ciljem. Kaže, da danes v Neaplju ne bo dežja, ceste so suhe, celo sonce se kaže. Čisto drugačno sliko gledamo kot včeraj.

16:10
Delettre, Quarterman
in Gavazzi še vedno lovijo De Marchija in Clarka, poldruga minuta jih loči. Roglič je na varnem v pelotonu.

16:07
Roglič 
včeraj takoj po ciljni črti:

16:05
Simon Clarke (Israel-PremierTech) in  Alessandro De Marchi (Jayco AlUla) imata 1:19 prednosti pred tremi zasledovalci in 2:29 pred glavnino, ki se je otresla nekaterih šprinterjev.

16:00
Takole je bilo na Giru leta 1984.

image_alt
Šerifu je še helikopter pomagal do zmage

15:55
Tudi ubežniška skupinica se redči, na čelu dirke sta samo še Simon Clarke (Israel-PremierTech) in  Alessandro De Marchi (Jayco AlUla), 66 km pred ciljem, glavnina zaostaja 2:20.

15:50
Vsi dobro vemo, kaj je v Neaplju najboljše! 

15:45
Oglasil se je Jan Tratni Syuk ...

15:40
Jutrišnja, sedma etapa Gira ... zdaj razumemo zakaj danes varčujejo z močmi.

7. etapa Gira. FOTO: Giroditalia.it 
7. etapa Gira. FOTO: Giroditalia.it 

15:35
Glavnina ne pretirava z lovom na ubežnika, najbrž imajo vsi favoriti za skupni seštevek v glavi jutrišnjo etapo, ko je na vrsti prvi zaključni klanec. In to kakšen klanec!

15:30
Videti je, da bodo danes naredili šprinterski festival. Glavnina se je otresla nekaterih izrazitih specialistov za šprint, na primer, Cavendisha, ki ne more več slediti pelotonu. Ubežniki imajo še tri minute prednosti, 70 km pred ciljem.

15:25
Kakšen kaos na Giru! Na papirju je bila 5. etapa, v kateri je v šprintu zmago slavil Avstralec Kaden Groves (Alpecin Deceuninck), lahek dan za kandidate za vrh v skupnem seštevku, v celodnevnem nalivu pa se je sprevrgla v drsalnico, polno pasti. Remco Evenepoel (Soudal Quick Step) se je dvakrat znašel na tleh, Primož Roglič (Jumbo Visma) enkrat. Na srečo, kot kaže, oba brez posledic in izgube časa v boju za rožnato majico.

image_alt
Primož Roglič je vesel, da je še na Giru

15:20
Danes je na Giru ena najlepših etap!

15:15
Roglič
je pred štartom izjavil, da je počutje dobro, prav tako Evenepoel, ki je bentil nad slabimi italijanskimi cestami. Pozablja kako grozne so šele belgijske. Danes bomo zagotovo gledali, vsaj upam, umirjeno etapo z ognjevitim zaključkom za šprinterje. Težko, da bo peterka prišla v cilj pred glavnino, saj je zadnjih 50 km šeste etape skoraj ravniih.

15:10
Alessandro Verre
(Arkéa-Samsic) je počakal na peloton, ki zdaj za petimi ubežniki zaostaja 3:45. 

15:05
Na begu so: Francesco Gavazzi (Eolo-Kometa), Simon Clarke (Israel-PremierTech),  Alessandro De Marchi (Jayco AlUla), Charlie Quarterman (Team Corratec-Selle Italia)in  Alexandre Delettre (Cofidis).  Alessandro Verre (Arkéa-Samsic) je 2:04 za ubežniki, glavnina zaostaja 3:24, 95 km pred ciljem. 

15:00
Vreme danes prizanaša kolesarjem. Kljub slabi napovedi, trenutno sije sonce, okoli 20 stopinj je, 100 km pred ciljem je v begu pet kolesarjem in še eden zasledovalec, ki je obtičal med ubežniki in pelotonom. Glavnina za ubežniki zaostaja 3:20.

 

6. etapa poteka v Neaplju. FOTO: Giroditalia.it 
6. etapa poteka v Neaplju. FOTO: Giroditalia.it 

***

Šesta etapa je dirka po Neaplju. Dolga je 152 kilometrov, hribovita, z 2800 metri višinske razlike. Vsi klanci so prvih stotih kilometrih.

Na 48. kilometru je vrh prvega resnega klanca druge kategorije. Ampak prej bodo morali čez Pompeje, da pridejo na vrh Valica di Chiunzija, klanca, dolgega 8,3 kilometra s povprečnim 6,3-odstotnim naklonom. Sledi samo tri kilometre spusta, potem pa spet tri kilometre dolg klanec, ki pa ni kategoriziran.

Naslednji klanec je Picco Sant’Angelo, 9,6-kilometrski vzpon s štiriodstotnim povprečnim naklonom. Potem sledi tehnično zahteven spust proti Sorentu in spet nazaj proti Neaplju. Zadnjih 55 kilometrov je ravninskih.

Dirka po Italiji je Neapelj obiskala 47-krat. Prvič leta 1909, zadnjič pa lani, ko je Thomas De Gendt zmagal na etapi s pobegom. Na drugem letečem cilju se bodo spet delile bonus sekunde.

Včerajšnja etapa je bila srhljiva. FOTO: Jennifer Lorenzini/Reuters
Včerajšnja etapa je bila srhljiva. FOTO: Jennifer Lorenzini/Reuters

Spet je napovedan dež in okoli 17 stopinj. Na današnji etapi je 11 zahtevnih spustov, če bo tako deževalo kot včeraj, bomo spet gledali srhljivko s padci.

image_alt
Srhljivka na Giru je končana, Roglič je preživel, Evenepoel potolčen

Remco Evenepoel je bil včeraj dvakrat na tleh. Že je sporočil, da je ves potolčen, a bo vseeno danes na startu, Primož Roglič je vesel, da je včeraj preživel, danes bo spet moral biti izjemno pazljiv, saj so ceste še slabše in še bolj spolzke. 

Komentarji: