Carlos Ghosn, vsemogočni šef Nissan Renaulta, končal v arestu po finančnem škandalu

Notranja preiskava v Nissanu pokazala, da se je Ghosn osebno okoristil s sredstvi podjetja, delnice Renaulta strmoglavile.
Fotografija: Carlos Ghosn. Foto Reuters
Odpri galerijo
Carlos Ghosn. Foto Reuters

Ljubljana – V japonskem proizvajalcu avtomobilov Nissanu so uradno potrdili, da je njihov predsednik Carlos Ghosn, ki hkrati tudi vodi partnerstvo med Renaultom, Nissanom in Mitsubishijem in je ob tem še glavni izvršni direktor Renaulta, več let utajeval svoje prihodke in ponarejal poročila o svoji plači ter se osebno okoriščal s sredstvi Nissana. To je pokazala notranja preiskava. Iz  koncerna so sporočili, da ga bodo odpustili. Preiskavo so prepustili tokijskemu tožilstvu in po zaslišanju je bil Ghosn pridržan.

Delnice Renaulta so po razkritju zdrknile za 12 odstotkov, v francoskem proizvajalcu avtomobilov pa so za zdaj brez komentarja. Tržna vrednost Renaulta se je danes znižala za milijardo evrov na 17,9 milijarde evrov, kar je najnižja vrednost po januarju 2005. Analitiki napovedujejo tudi težje čase za poslovno partnerstvo med Renaultom in japonskima avtomobilskima gigantoma.

Francoska država bo izredno pozorna kar zadeva stabilnost Renaulta in Renaultovo zavezništvo z Nissanom, se je na novico iz Tokia že odzval francoski predsednik Emmanuel Macron.

Ghosn je v zadnjem letu prejel letno plačo v višini približno 17 milijonov dolarjev, razkriva Bloomberg. Od tega mu je Renault plačal 8,5 milijona, Nissan 6,5 milijona in Mitsubishi, kjer je bil prav tako predsednik, dva milijona dolarjev.


Iztrebljevalec stroškov


64-letni Carlos Ghosn, ki je bil rojen v Braziliji, a je libanonskega rodu, je svojo poslovno pot začel v gumarju Michelinu, v Renault pa je prišel leta 1996 in hitro postal finančni direktor. Ko je Renault tri leta kasneje prevzel prezadolženega japonskega velikana Nissana, mu je takratni Renaultov predsednik Louis Schweitzer zadal nalogo tamkajšnjega prestrukturiranja, s katerim je Ghosn prvič res zaslovel. Ob tem ko je zaprl nekaj tovarn in Nissan ekspresno spravil iz izgub, je dobil vzdevek »Le Cost Killer« (Iztrebljevalec stroškov), nekaj let kasneje  je postal tudi Renaultova številka ena.

Pod njegovim vodstvom so postopoma postajali še močnejši, ko so pred dvemi leti prevzeli manjšega japonskega proizvajalca Mitsubishija, se je zveza Renault-Nissan-Mitsubishi, ki danes obsega tudi znamke Dacia, Datsun in Samsung,  zavihtela med tri najmočnejše avtomobilske težkokategornike, ki letno izdelajo več kot 10 milijonov vozil (še Toyota in Volkswagen). Po svetu zaposlujejo skoraj pol milijona ljudi in imajo 122 različnih obratov.


V Revozu brez komentarja


Seveda je Renault najmočnejši v Evropi, kjer ima že vrsto let tovarno tudi v Sloveniji, v Novem mestu. Ko smo o Ghosnovi aretaciji in morebitnih posledicah za tovarno, vprašali v Revoz, so nam odgovorili, da za zdaj žal ne morejo dati še nobenega komentarja. Iz vodstva Renaulta je sicer do včeraj popoldne prišlo sporočilo, da se bo na to temo v kratkem sestala uprava.

Francoski sindikati pa preiskavo Ghosna in njegovo plačo pozdravljajo. Ali Kaya, ki vodi sindikat CGT v Renaultovi tovarni v Flinsu, je za agencijo AP izjavil, »da je najbolj šokantno to, da tem ljudem prostost ni bila odvzeta že precej prej.« Obžaluje, da se je javnost navadila na »astronomske vsote«, ki so bile izplačane Ghosnu in drugim direktorjem.

Carlos Ghosn se je zdel na svojem položaju doslej skoraj nedotakljiv, pa čeprav je imel v zadnjih letih glede svoje visoke plače že kar nekaj sporov s francoskimi oblastmi, Francija je  20-odsotni lastnik Renaulta. Morebitno slovo Ghosna – ni bil slaven le po krotenju stroškov, temveč je bil  tudi eden prvih velikih avtomobilskih direktorjev, ki je zagovarjal električni pogon – bi bil  naslednji v vrsti velikih odhodov v avtomobilski industriji. Po številnih menjavah v koncernu Volkswagen, ki so bile v zadnjih treh letih povezane z dizelsko afero, je letos poleti po hudi bolezni umrl Sergio Marchionne, tvorec ameriško-italijanske skupine FiatChrysler.

 

Komentarji: