Naslednik izdelovalcev ogledal Ludvika XIV. je danes velikan

Vroča delnica: analitiki menijo, da je delnica podcenjena ter da ima kar 35 odstotkov potenciala za rast
Fotografija: zaostanek v rati
Odpri galerijo
zaostanek v rati

Companie de Saint-Gobain je globalni industrijski konglomerat, ki na letni ravni ustvari nekaj več kot 40 milijard evrov prihodkov. Družba proizvaja ravna industrijska stekla, gradbene materiale, modularne jeklene litine in vse vmes. V bistvu se podjetje osredotoča predvsem na avtomobilsko in gradbeno industrijo.

Zanimiva je zgodovina podjetja, ki obstaja vse od leta 1665 in je nedvomno eno starejših še obstoječih podjetij na svetu. Na pobudo Sončnega kralja Ludvika XIV. je bilo ustanovljeno pod imenom Dunoyer (kasneje preimenovano v Saint-Gobain) in se je specializiralo za proizvodnjo ogledal, kot francoski odgovor na takrat prevladujoči položaj Benečanov. S pomočjo ali predvsem zaradi beneških mojstrov, ki so »prestopili« iz Benetk v Pariz, je celotna Versajska palača okrašena s steklom in ogledali, ki jih je proizvedel Saint-Gobain. Podjetje je potem raslo vse do francoske revolucije, ki je za nekaj časa ustavila rast. Kakor koli, kmalu je ponovno zasijalo in leta 1830 odprlo prvi prodajni salon v New Yorku. Na začetku 20. stoletja je razširilo poslovanje v Nemčijo, Italijo in Španijo ter z inovativnostjo in razvojem leta 1920 proizvedlo prvo kaljeno steklo. Desetletje za tem so poslovanje razširili na segment steklenih vlaken in začela je nastajati današnja podoba družbe.

Ta je danes vodilna proizvajalka ravnih industrijskih stekel, ki se svetijo z marsikatere novodobne stolpnice. Potrošnikom je ime podjetja še najbolj znano z vetrobranskih stekel naših jeklenih konjičkov. Ne glede na dolgo zgodovino proizvodnje stekel pa ta skupaj z visokokakovostnimi materiali iz steklenih vlaken prispeva le četrtino prihodkov. Največji del z nekaj manj kot polovico celotnih prihodkov predstavlja divizija za gradnjo in renovacijo, ki si prizadeva za rešitve, prijazne do okolja. Njen del je tudi krajinska rehabilitacija. Dobro četrtino prihodkov pa družba ustvari z divizijo gradbenih materialov, ki se primarno osredotoča na izolacijo in kritine.

Zaradi finančne krize in dokaj počasnega okrevanja evropskega trga nepremičnin je imelo podjetje v preteklosti kar nekaj težav, saj na evropskem trgu ustvarijo dve tretjini vseh prihodkov. Zato so v podjetju sprejeli strategijo diverzifikacije proizvodnje kot tudi osvajanja novih trgov, ki bi družbo razbremenili prevelike odvisnosti od evropskega trga. Omejene investicije evropskih podjetij v zadnjih letih so imele tudi negativne posledice na poslovanje družbe, kar se je pokazalo v stagnaciji prihodkov.

Medtem je vrednost delnice v primerjavi z evropskim industrijskim sektorjem krepko zaostala in je trenutno izjemno nizko vrednotena. Zato so v podjetju uvedli dodatne ukrepe optimizacije poslovanja in prvi rezultati so vidni v povišani profitni marži. Ker je v Evropi v prihodnjih nekaj letih pričakovati večje investicije v osnovna sredstva, so tudi pričakovanja analitikov za poslovanje družbe bolj optimistična, tako da je ciljna cena delnice kar 35 odstotkov nad trenutno tržno ceno. To pomeni, da ima delnica podjetja enega večjih diskontov v panogi.

Komentarji: