»Petmilijonti avtomobil iz Revoza bo verjetno električen in avtonomen«

Mejnik Revoza: Jubilejni avtomobil je clio, letos se obeta visoka proizvodnja.
Fotografija: Kaan Ozkaan, predsednik uprave Revoza ob 4-milijontem renaultu (renault clio z dizelskim motorjem zaa francoski trg), ki je bil izdelan v Revozu. FOTO Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Kaan Ozkaan, predsednik uprave Revoza ob 4-milijontem renaultu (renault clio z dizelskim motorjem zaa francoski trg), ki je bil izdelan v Revozu. FOTO Gašper Boncelj

V novomeškem Revozu te dni obeležujejo štiri milijone izdelanih renaultov, ki so jih začeli sestavljati daljnega leta 1972. Letos si obetajo drugo najvišjo proizvodnjo v zgodovini, za naprej pa imajo po lastnih izjavah velike načrte in obete, o katerih pa še ne želijo govoriti.

Kot je ob jubileju dejal Kaan Ozkaan, predsednik uprave Revoza, je podjetje znova postalo največji izvoznik v Sloveniji, po višini prihodka pa je tretje. Dodana vrednost na zaposlenega znaša 75 tisoč evrov. "Za prihodnost nismo v skrbeh, pred seboj imamo nove projekte, o konkretnih stvareh pa ne morem govoriti", je dejal Ozkaan in napovedal, da bodo letos izdelali 210 tisoč avtomobilov, kar je blizu maksimalni zmogljivosti in rekordu iz leta 2009. Kot pravi, proizvodnja različnih modelov (največji je delež twinga, ob njem pa še smart forfour in njegova električna izvedba ter clio 4) kaže na sposobnost prilagajanja, da če povpraševanje po enem upade, ga lahko nadomestijo z drugim. Na vprašanje Dela, če bodo še šli naprej tudi s proizvodnjo smartov, je odgovoril pritrdilno, da so bili nedavno na obisku v tovarni predstavniki Daimlerja in da so s kvaliteto zadovoljni.

Čeprav niso bili konkretni, so predstavniki Revoza namignili, da utegnejo v prihodnje v Revozu izdelovali tudi električne renaulte. Proizvodnja električno gnanih avtomobilov (model smart forfour EV) trenutno sicer znaša le 3 odstotke celotne."Petmilijonti avtomobil iz Revoza bo verjetno električen in avtonomen", je dejal direktor proizvodnje Jože Bele in poudaril da bodo s tem povezane tudi naslednje naložbe, ki bodo šle poleg tega še v smeri digitalizacije. Slednje naj bi ne vplivalo na število zaposlenih, ki jih je danes 3800.

Ob tem omenimo, da jih je bilo v časih nastanka Revoza v devetdesetih letih prejšnjega stoletja še precej več, okoli 6 tisoč. Takrat se je v času proizvodnje modela renault 5 pač še vse izdelovalo ročno. Proizvodnja avtomobilov se je sicer v Novem mestu in takratnem IMV-ju začela leta 1974 z legendarnim renaultom 4 (katrca). Danes je stopnja avtomatizacije mnogo višja, v tovarni je 500 robotov, enako velja za hitrost proizvodnje, ki znaša skoraj 100 avtomobilov na dan. Ali z nekoliko drugačnimi številkami: za prvi milijon izdelanih avtomobilov so potrebovali 29 let, za zadnji milijon le še 7 let.

Več iz te teme:

Komentarji: