Po peš coni le pet kilometrov na uro

Za zelene e-skiroje bodo v Ljubljani uredili stojala. V petek se začenja Teden evropske mobilnosti, že 21. zapored
Fotografija: Električni skiroji v Ljubljani so zelo priljubljeni. Foto Blaž Samec
Odpri galerijo
Električni skiroji v Ljubljani so zelo priljubljeni. Foto Blaž Samec

Poleg koles in e-koles so prestolnico v zadnjih tednih preplavile »zelene skirce«, kot skirojem v slengu pravijo najstniki. Zelene električne skiroje podjetja Bolt si lahko uporabniki prek aplikacije izposodijo za kratko vožnjo po mestu. Boltovi skiroji so zelo hitra vozila, zato z veliko hitrostjo švigajo po pločnikih mimo pešcev. Predvsem so uporabni v ljubljanskih peš conah, ki jih po besedah župana Zorana Jankovića imamo že kar na 17 hektarjih. Potem ko bo končana obnova Petkovškovega nabrežja, jih bomo v Ljubljani imeli že na 19 hektarjih.

Zeleni skiroji so ležali praktično povsod, zato so jih občinske komunalne službe začele pobirati in odvažati. Bilo je tudi ogromno pritožb občanov, da so skiroji prehitri in ogrožajo pešce. Župan Janković je tako včeraj na kratko predstavil sporazum s podjetjem Bolt, po katerem naj bi uredili tako vožnjo z e-skiroji po Ljubljani kot tudi njihovo parkiranje.

E- kolesa Nomago so v Ljubljani zelo priljubljena Foto Gašper Boncelj
E- kolesa Nomago so v Ljubljani zelo priljubljena Foto Gašper Boncelj

Ob kolesarskih stojalih

Da so skiroji ležali razmetani vsevprek na najbolj nemogočih lokacijah, je bil razlog zagotovo tudi ta, da ni bilo urejenih lokacij s primernimi stojali, kamor naj bi jih uporabniki pripeli. Zato so skiroje puščali na kolesarskih stojalih, na varovalnih stebričkih, na vogalih stavb ...

Za župana Jankovića so električni skiroji realnost evropskih mest, zato v njih, kljub začetnim težavam, vendarle vidi dodano vrednost za Ljubljano. Toda pod določenimi pogoji. »Zaradi težav in kaosa s skiroji smo se s predstavniki Bolta dogovorili, da bomo določili lokacije za puščanje skirojev. Zato pozivamo Bolt, naj poda svoje predloge. Verjetno bodo ob kolesarskih stojalih. V sodelovanju s policijo in mestnim redarstvom smo definirali, da bo hitrost skirojev v peš coni največ pet kilometrov na uro oziroma hitrost pešca.«

Lokacije oziroma postajališča za skiroje bodo vsaj do konca leta zastonj. »Potem bomo določili simbolično ceno za najem. Nam v Ljubljani gre zlasti za to, da ljudem in turistom ponudimo novo, kakovostno storitev,« pravi Janković. Predstavnik Bolta Matej Černe je pritrdil županovim besedam in pojasnil, da jim je v interesu, da bi bile vožnje s skiroji varne tako za voznike kot za pešce.

Evropski teden mobilnosti

Skiro Bolt bodo predstavili tudi na 21. Evropskem tednu mobilnosti (ETM). Ljubljana v tem projektu sodeluje že od samega začetka. Matic Sopotnik z oddelka za gospodarske dejavnosti in promet je pojasnil, da bodo od petka,16. septembra, do četrtka, 22. septembra, predstavili devet trajnih, 21 tedenskih in kar 72 dnevnih dogodkov.

Dogodki, delavnice in predstavitve ETM bodo hkrati potekali na več lokacijah po Ljubljani, zato bodo nekateri odseki cest kakšen dan deloma zaprti. Sopotnik je na hitro orisal omenjene trajnostne projekte. V Ljubljani so uredili tri kolesarske parke, pred šole in vrtce pa so postavili 120 kolesarskih stojal.

LPP bo v kratkem predstavil svoj poskusni avtobus na vodik  Foto Zaplatil Igor
LPP bo v kratkem predstavil svoj poskusni avtobus na vodik  Foto Zaplatil Igor

»Med trajne ukrepe spada tudi ureditev varovane kolesarnice v parkirni hiši pod Kongresnim trgom in pa izposoja e-koles podjetja Nomago. Jeseni načrtujemo ozelenitev še štirih nadstreškov. Morda najbolj trajnostni projekt pa je nakup okolju prijaznih avtobusov. »Od 212 avtobusov LPP jih je že 120 na plin, v kratkem pa bomo dobili poskusni avtobus na vodik,« je dodal župan Zoran Janković.

Preberite še:

Komentarji: