Dizelski karavan klasične šole

Zadnja prenova je talismanu prinesla predvsem pametnejše asistenčne sisteme in nekaj več elegance pri grafiki svetlobnih teles.
Fotografija: Prenovljeni talisman, ki je nedavno zapeljal tudi na slovenske ceste, stane brez popustov od 28.190 evrov dalje, karavanski grandtour je 1100 evrov dražji. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Prenovljeni talisman, ki je nedavno zapeljal tudi na slovenske ceste, stane brez popustov od 28.190 evrov dalje, karavanski grandtour je 1100 evrov dražji. FOTO: Blaž Kondža

Prva generacija talismana, ki je v Renaultovi paleti zamenjal model laguna, je luč sveta ugledala leta 2015 – v limuzinski in karavanski različici grandtour. Letos so se pri Renaultu odločili, da je čas, da naredijo talismanovo osvežitev. Prenovljeni model, ki je pred slabim mesecem dni prispel tudi v slovenske Renaultove salone, smo preizkusili v najbogateje opremljeni različici initiale paris z najzmogljivejšim dizelskim motorjem. Ne nazadnje je 2-litrski dizel s 147 kilovati (190 KM) največje moči in 6-stopenjskim samodejnim EDC menjalnikom edina motorna opcija za to raven opreme.

Elegantne linije karavanskega klasika in LED luči z atraktivno grafiko. FOTO: Blaž Kondža
Elegantne linije karavanskega klasika in LED luči z atraktivno grafiko. FOTO: Blaž Kondža


Zelo izurjeno oko bo opazilo razlike med zunanjostjo starega in novega talismana, saj so te zelo subtilne. Morda bodo še najbolj do izraza prišle oblikovne (in tehnološke) rešitve pri lučeh – še posebej, ko vklopimo smernike, saj so ti po novem dinamični, torej z animirano grafiko, ki izrisuje oranžno svetlobno črto v smeri zavijanja. LED tehnologija je uporabljena tako pri sprednjih kot zadnjih lučeh, pri čemer sta sprednja žarometa pri različici initiale paris aktivna LED matrična in kot taka prilagajata snop razmeram v prometu. Njun dolgi snop »objame« nasproti vozeča vozila tako, da se jim ne blešči. Vsekakor rešitev, ki jo vedno rad pohvalim. Prav tako hvalim dnevne luči, ki pri talismanu svetijo tako spredaj kot zadaj.



Več opaznih sprememb je deležna notranjost. Najbolj v oči padejo spremenjena stikala za upravljanje klimatske naprave in novi informacijski zaslon pred voznikom. Takšen zaslon smo že srečali v novem capturju, njegov izgled pa lahko prilagajamo v sklopu nastavitev voznih programov multi-sense. Tudi uporabljeni materiali v notranjosti so se mi zdeli po izgledu in na otip bolj premijski, kot so bili pri predhodniku – celo sredinska konzola je zdaj bolj glamurozna kot prej.

Voznikov delovni prostor je v marsičem posodobljen, a še vedno intuitivno klasičen. FOTO: Blaž Kondža
Voznikov delovni prostor je v marsičem posodobljen, a še vedno intuitivno klasičen. FOTO: Blaž Kondža


Udobja in prostora za potnike v talismanu je vsekakor dovolj tudi za dolga potovanja. Ergonomija voznikovega delovnega prostora je primer dobre prakse, sedež omogoča številne nastavitve in je povrh vsega še hlajen (in ogrevan). Oprema initiale paris pomeni še vgrajeno masažno funkcijo za voznika in sovoznika. In ko že pišem o vozniku prijaznih rešitvah, ne morem mimo vrtljivega upravljalnika multimedijske naprave, ki odlično dopolnjuje upravljanje prek zaslona občutljivega za dotik. Takšno upravljanje je dosti bolj praktično, kot če bi z avtomobilom komunicirali zgolj prek zaslona.

Prtljažni prostor sprejme 572 litrov prtljage oziroma 1681 litrov ob podrtih zadnjih sedežih. FOTO: Blaž Kondža
Prtljažni prostor sprejme 572 litrov prtljage oziroma 1681 litrov ob podrtih zadnjih sedežih. FOTO: Blaž Kondža


Talismanovo elektronsko nadzorovano blaženje, čigar čvrstost je odvisna od nastavitve voznega programa, v ospredje postavlja udobno vožnjo – ne le v komfortnem programu, ampak tudi v športnem, kjer sem vseeno pogrešal malce več čvrstosti v amortizerjih. Smo bili pa zato zelo navdušeni nad štirikolesnim krmiljenjem (4Control), zaradi katerega je bil avtomobil v urbanem okolju okreten kot mestni malček, na vijugastih podeželskih cestah pa je imel zelo nevtralno lego in ga je bilo užitek dinamično peljati.

Tudi zadaj je dovolj prostora. FOTO: Blaž Kondža
Tudi zadaj je dovolj prostora. FOTO: Blaž Kondža


Talisman je po zasnovi vsekakor dolgoprogaš, čeprav je njegova 47-litrska posoda za gorivo za naš okus premajhna. Na potovanjih pride do izraza njegovo udobje in zmogljivosti 2-litrskega dizelskega motorja. Ta razvije največjo moč 147 kW in največji navor 400 Nm, kar je več kot dovolj tudi za zahtevnejše voznike. Naš namig: za dinamično vožnjo izberite športni program, saj bodo tako vsi sklopi avtomobila delovali takšni vožnji primerno: krmilo in blaženje bosta čvrstejša, motor in menjalnik odzivnejša, prav tako športno se bo odzivalo štirikolesno krmiljenje. Vseeno smo med vožnjo opazili, da ne bi škodilo, če bi imel 6-stopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama še katero prestavo več. Več prestav – bencinski captur je na voljo s 7-stopenjsko avtomatiko – bi gotovo še dodatno izboljšalo samo gospodarnost avtomobila. Povprečna poraba na testu je znašala 8,7 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar ni ravno najbolj konkurenčen rezultat. V njegov zagovor lahko povemo le, da smo tokrat večino kilometrov prevozili v urbanem okolju, kar samo po sebi prispeva k višji porabi.

Renault talisman FOTO: Blaž Kondža
Renault talisman FOTO: Blaž Kondža


Sicer pa bo voznik prenovljenega talismana na potovanjih (in v zastojih) cenil radarski tempomat nove generacije. Ta je pravo nasprotje zastareli rešitvi iz predhodnika. Novi aktivni tempomat namreč nudi tudi podporo pri vožnji v zastoju in zna slediti vozilu pred nami – tudi ko ta ustavi pri rdeči luči – ter aktivno ohranjati sredino voznega pasu. Od asistenčnih sistemov seveda ne gre pozabiti na koristni nadzor prečnega prometa za vozilom in nadzor mrtvih kotov ob vozilu. Oba sistema lahko le priporočim.

Karavanska izvedenka je v vsakem primeru 1100 evrov dražja od limuzine, a če potrebujete praktičen in prostoren prtljažnik z ravnim dnom, bo izbira prava. Testni talisman grandtour je po odštetem popustu 2900 evrov stal 42.590 evrov – konkurenčna cena glede na to, kar avtomobil ponudi.

Gumbi na volanu. FOTO: Blaž Kondža
Gumbi na volanu. FOTO: Blaž Kondža


Komentarji: