Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Dobro jutro

Injekcija čistega navdiha

Dokumentarec OHO mladim umetnikom ponuja navdih in smisel za boj proti temi in nesmislu današnjega časa.
Avantgardna skupina OHO. To nedeljo bo na dvorišču v Vipavskem Križu v okviru EPK predprojekcija dokumentarnega filma OHO Damjana Kozoleta. FOTO: Z dovoljenjem Moderne galerije v Ljubljani
Avantgardna skupina OHO. To nedeljo bo na dvorišču v Vipavskem Križu v okviru EPK predprojekcija dokumentarnega filma OHO Damjana Kozoleta. FOTO: Z dovoljenjem Moderne galerije v Ljubljani
27. 6. 2025 | 05:00
27. 6. 2025 | 20:13
2:38

Na lanskem sarajevskem festivalu mi je Damjan Kozole prvič omenil, da že dolgo raziskuje delo avantgardne skupine OHO, da je našel nekatere še nikoli videne posnetke in posnel pogovore s člani gibanja: z Markom Pogačnikom, Iztokom Geistrom, Naškom Križnarjem, z Američanom s slovenskimi koreninami Davidom Nezom, Milenkom Matanovičem, Matjažem Hanžkom, Tomažem Brejcem in edino žensko v gibanju, Mariko Pogačnik, brez katere, kot pravi Brejc, OHO-ja v resnici ne bi bilo. To nedeljo bo na dvorišču v Vipavskem Križu v okviru EPK predprojekcija njegovega dokumentarnega filma OHO, prvič po več kot pol stoletja se bodo tam zbrali vsi živeči člani gibanja.

To ni samo film o avantgardni skupini OHO, pravi Kozole, ampak tudi o času, o tem, kako so umetniki dosledno živeli in še živijo svoja etična stališča, ki so jih postavili v Manifestu v začetku šestdesetih let.

To nedeljo bo na dvorišču v Vipavskem Križu v okviru EPK predprojekcija njegovega dokumentarnega filma OHO. FOTO:  Arhiv Galerije P74
To nedeljo bo na dvorišču v Vipavskem Križu v okviru EPK predprojekcija njegovega dokumentarnega filma OHO. FOTO:  Arhiv Galerije P74

Bili so eden od najbolj vplivnih umetniških kolektivov v šestdesetih letih v Jugoslaviji, navdihnili so številne umetnike, tudi Marino Abramović, kot je povedala v avtobiografiji Walk Through Walls. Prvi iz vzhodne Evrope, ki so razstavljali v newyorški MoMI. A ravno po tem velikem uspehu so se samoukinili, »ker umetnost ne more biti na prodaj«, in se leta 1971 preobrazili v komuno Družina v Šempasu v Vipavski dolini.

Zdaj v dokumentarcu gledam te žareče mlade ljudi, ki so si drznili začutiti umetnost drugače, ki so stopili iz okvirov s poezijo, z videom, z umetniškimi akcijami, kot je znameniti Triglav. Posnetki odpirajo duha časa, ki se čudno prepleta s tem zgodovinskim trenutkom. Kaj dobiš, če združiš uho, ki bi zares slišalo, in oko, ki bi zares videlo? OHO so strastno verjeli – in še verjamejo –, da je umetnost življenje in da je življenje umetnost. V filmu je nekaj, kar deluje kot injekcija čistega navdiha, za nas, ki smo morda pozabili na drznost misli in upor, za mlade umetnike, ki v tem času groze in nesmisla lahko najdejo nov smisel, novo idejo, ki bo močnejša od teme, ki nas obdaja.

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine