Na mestni avtobus z aplikacijo LPP bus

Aplikacija je delovala nezanesljivo, zdaj pa je še slabše, Pri LPP so ukinili še sistem Telargo.
Fotografija: S pomočjo aplikacije LPP bus in svojega mobilnega telefona sem doslej lahko načrtoval potovanja z avtobusi mestnega prometa. Foto Blažž Samec
Odpri galerijo
S pomočjo aplikacije LPP bus in svojega mobilnega telefona sem doslej lahko načrtoval potovanja z avtobusi mestnega prometa. Foto Blažž Samec

S pomočjo aplikacije Ljubljanskega potniškega prometa LPP bus in svojega mobilnega telefona sem doslej lahko načrtoval potovanja z avtobusi mestnega prometa. Vse skupaj sicer ni delovalo najbolje, saj se je lahko zgodilo, da je avtobus odpeljal do šest minut pred voznim redom, ki mi ga je sporočila aplikacija, včasih je zelo zamujal. Vozni red, ki ga je aplikacija vsebovala, je bil torej le grobo vodilo, ki je zahtevalo precej razmišljanja uporabnika in njegovega poznavanja prometnih zakonitosti v naši prestolnici.

O tem sem že spraševal Ljubljanski potniški promet (LPP), kjer so mi prijazno pojasnili, da aplikacija LPP bus deluje na podlagi njihovega sistema Telargo, ki pa upošteva le običajen vozni red avtobusov, ne pa tudi dejanske lokacije, na kateri je trenutno avtobus. To je bila velika pomanjkljivost, saj je bil čas prihodov in odhodov avtobusov s postajališč vedno odvisen od gostote prometa. V večernih urah, ko je promet redek, se je torej lahko zgodilo, da sem prišel na postajališče recimo tri minute pred načrtovanim odhodom avtobusa, ta pa je seveda odpeljal že pet minut prej. Na neki način je bilo to seveda dobro za zdravo razgibavanje (pešačil sem), vendar to ni smisel aplikacije, ki naj bi pomagala Ljubljančanu sesti na mestni avtobus.

Vozni red, ki ga je aplikacija vsebovala, je bil torej le grobo vodilo. Foto Mavric Pivk
Vozni red, ki ga je aplikacija vsebovala, je bil torej le grobo vodilo. Foto Mavric Pivk


Kot sem omenil, je aplikacija delovala nezanesljivo, zdaj pa je šlo vse s slabega na slabše. Pri LPP so ukinili še sistem Telargo, pri čemer niso uvedli nečesa boljšega ali vsaj enakovrednega. Tako sem v začetku tega tedna potreboval 18 minut, da sem se od doma pripeljal v center mesta – vožnja je trajala 7 minut, na postajališču pa sem čakal 11 minut. To je za mestni promet leta 2019 nesprejemljivo. Peš pridem ob malo hitrejši hoji do namembnega kraja v dobrih 20 minutah, torej je razlika minimalna in ob lepem vremenu zanemarljiva.

Če bi bil zagovornik teorij zarote, bi seveda najprej pomislil na to, da pri LPP namenoma postopno ukinjajo javni prevoz, že iz kakšnih razlogov. Da gre za popolno nesposobnost z elementi sabotaže. Pri tem uporabljajo ves razpoložljiv arzenal ukrepov: pomagajo si tudi z zviševanjem cen prevoza. Ampak za dokazovanje teorij zarote je še prezgodaj in tako mi ostane le začudenje, kako pri LPP vendar ne morejo dojeti, da smo že v 21. stoletju. Zdaj menda – kakor sem 18. julija prebral v Delu – že testirajo neki vzporedni sistem za ios, vabijo tudi razvijalce programov, da se jim oglasijo. Kdaj se bo zgodilo kaj prelomnega za uporabnike, ne morejo napovedati. Upajmo, da se bodo vabilu LPP prijazno odzvali razvijalci ter prej ali slej razvili uporaben sistem. Dobro jutro, LPP, zamujate kakšnih 20 let.

Ob tem katastrofalnem stanju javnega prometa, ki sodi bolj v začetek 20. stoletja, se uporabnik težko upre razmišljanju o razpravah, ki se nanašajo na ureditev nove podzemne garaže pod tržnico v prestolnici in na razširitev ljubljanskih obvoznic.

Preberite še:

Komentarji: