Znova za referendum o poteku tovornega prometa

Meščani naj na referendumu odgovorijo na vprašanje: Skozi središče Ljubljane ali po južno-vzhodni obvoznici?
Fotografija: Ministrstvo za okolje in prostor je 1. avgusta objavilo, da je priprava Državnega prostorskega načrta (DPN) nujni prvi pogoj za dolgoročno prostorsko, prometno in okoljsko rešitev na območju ljubljanskega železniškega vozlišča.  FOTO BLAŽ SAMEC/DELO
Odpri galerijo
Ministrstvo za okolje in prostor je 1. avgusta objavilo, da je priprava Državnega prostorskega načrta (DPN) nujni prvi pogoj za dolgoročno prostorsko, prometno in okoljsko rešitev na območju ljubljanskega železniškega vozlišča.  FOTO BLAŽ SAMEC/DELO

Spoštovani gospod podžupan Ljubljane, prof. Koželj, na pozive občanov ste lani v članku z naslovom Referendum o ljubljanskem železniškem vozlišču in »zgrešena« urbanistična paradigma (Dnevnik, 17. avgusta 2021) zapisali: »Še moj pomislek o pozivu na razpis referenduma, za katerega nisem prepričan, da je v tem primeru najbolj primerna oblika soodločanja javnosti. Če namreč postavimo referendumsko vprašanje, ali v celoti vkopati železnico ali ne, se bojim, da bo velika večina javnosti spet nasedla utvari o realnih možnostih za takšno varianto, kar nas bo v zadnjem trenutku spet odmaknilo od izvedbe težko pričakovanih projektov modernizacije obstoječe potniške in avtobusne postaje Ljubljana.«

Referendumsko vprašanje, ki sva ga predlagala lani v prispevku z naslovom Predlagava referendum za rešitev ljubljanskega železniškega vozlišča (Delo, 13. julija 2021, stran 7) ni bilo o poglobitvi tirov, temveč o poteku tovornega železniškega prometa skozi središče Ljubljane ali po obvoznici. Vaš odgovor ne zadovoljuje. Začudena sva tudi nad vašim odnosom do občanov, ki naj ne bi bili sposobni odločanja v skladu z aarhuško konvencijo.

Lani 6. septembra, torej pred skoraj letom dni, pa sva v pismih bralcev objavila poziv, naslovljen na vas, z naslovom Ljubljansko železniško vozlišče: Kaj pa južno-vzhodna obvoznica? (Delo, 6. septembra 2021, stran 7). Znova sva predlagala referendum o poteku železniškega tovornega prometa skozi Ljubljano: Skozi središče Ljubljane ali po jugovzhodni obvoznici Dolgi most–Zalog? Odgovora do danes nisva prejela – v skoraj enem letu.

V času, odkar že skoraj leto dni čakava na vaš odgovor, je bila objavljena uradna Vizija 50+, po kateri bo zgrajena zahodna železniška obvoznica Dolgi most–Vižmarje, ki bo povezala primorsko in gorenjsko železnico. Nerešeno je vprašanje tovornih vlakov skozi središče Ljubljane do Zaloga.

Zato ponovno predlagava referendum o poteku tovornega prometa: Skozi središče Ljubljane ali po južno-vzhodni obvoznici?

Najin predlog južno-vzhodne obvoznice je edina možna alternativa železniškemu tovornemu prometu skozi središče Ljubljane, saj po vašem sporočilu severna obvoznica ne pride več v poštev.

Referendum je treba strokovno pripraviti, kar je dolžnost mestnega urbanista, saj gre za vprašanje, ki bo v nedogledno prihodnost vplivalo na urbanistični razvoj našega glavnega mesta.

Mestni urbanist ni samo častna funkcija, je poklicna dejavnost z vso odgovornostjo.

Ministrstvo za okolje in prostor je 1. avgusta objavilo, da je priprava Državnega prostorskega načrta (DPN) nujni prvi pogoj za dolgoročno prostorsko, prometno in okoljsko rešitev na območju ljubljanskega železniškega vozlišča. Sporoča tudi, da bo na podlagi ustreznih preveritev in analiz pripravljen nov sklep o pripravi DPN, ki bo izdelan tudi skladno s pobudami in predlogami javnosti. Končna odločitev o poteku prog na območju ljubljanskega železniškega vozlišča (LŽV) še ni bila sprejeta.

Rezultat referenduma, ki ga predlagava, bo predlog javnosti.

Čeprav končna odločitev o poteku prog še ni bila sprejeta in niti sklep o pripravi DPN še ni bil izdelan, so v središču Ljubljane ob železniški postaji načrtovani štirje tiri za tovorni promet. V kratkem bodo rušili Dunajski podvoz, da bo omogočeno širjenje za nove tire.

Prof. Koželj, prosiva, pojasnite, kako je to mogoče brez odločitve o poteku tirov in brez DPN?

Preberite še:

Komentarji: