Šole potrebujejo več specialnih pedagogov

Zaposlovanje v izobraževanju ne sledi učnim težavam otrok.
Fotografija: Medtem ko je kandidatov za učitelje obveznih predmetov ponavadi preveč, učiteljev za izobraževanje otrok s posebnimi potrebami primanjkuje. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Odpri galerijo
Medtem ko je kandidatov za učitelje obveznih predmetov ponavadi preveč, učiteljev za izobraževanje otrok s posebnimi potrebami primanjkuje. FOTO: Uroš Hočevar/Delo

Ljubljana – V vzgoji in izobraževanju se v zadnjih letih želi zaposliti nekajkrat več učiteljev in drugih strokovnih delavcev, kot je delovnih mest, odvisnih od predpisanih standardov in normativov.

Na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport povečano zanimanje ocenjujejo na podlagi števila prijav na strokovne izpite in razpise ministrstva za delovna mesta. Leta 2016 se je na opravljanje strokovnega izpita prijavilo 1036 kandidatov, leto pozneje dobrih petsto več.

Medtem ko je kandidatov za učitelje obveznih predmetov v osnovnih in srednjih šolah ponavadi preveč, učiteljev za izobraževanje otrok s posebnimi potrebami po opažanju številnih ravnateljev primanjkuje. »Zaradi tega so učenci z učnimi težavami pogosto prepuščeni učiteljem, ki za delo z njimi niso dovolj usposobljeni,« meni Jože Brezavšček iz Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije.



To je problematično tudi zato, ker se je število učencev s posebnimi potrebami v rednih osnovnih šolah po podatkih statističnega urada v zadnjem desetletju podvojilo. Brezavšček še pojasnjuje, da bi srednje strokovne in poklicne šole potrebovale več učiteljev za nove programe, kot sta mehatronika in robotika, po napovedih ministrstva pa bodo v prihodnjih letih vedno bolj zaželeni učitelji, usposobljeni za zgodnje učenje tujih jezikov.

Na aktualnem ministrstvu tik pred koncem mandata še napovedujejo, da bodo jeseni prihodnje leto uvedli centralno evidenco zaposlenih v izobraževanju, s čimer bodo lažje spremljali trende zaposlovanja po posameznih področjih. 

Komentarji: