Makadamkar s pravo gravel dušo

Pri Scottu je prišlo do sprememb. Malo je takih koles, ki ne potrebujejo drugega, kot samo pravilno namestiti sedež, privijačiti pedala in iti na cesto.
Fotografija: Scott speedster 20 minimalističen, še bolj privačen. FOTO: Foto MB Cvjetičanin
Odpri galerijo
Scott speedster 20 minimalističen, še bolj privačen. FOTO: Foto MB Cvjetičanin

Kolesarski mainstream. Minimalizem. Moda. Zgled iz avtomobilskega sveta. Konec kolesarskega kiča? Če kolo na tak način pobarva mala kolesarska garažna manufaktura, ni nič nenavadnega, držijo se klasičnega videza kolesa, na katerem barva ni v glavni vlogi, ampak geometrija in material kolesa z vsemi svojimi sestavnimi deli vred. Ko pa se tega loti gigant, kot je Scott, pa zastrižemo z ušesi in rečemo: Končno!

image_alt
Vsevedi kolesarji so se zbrali v Ribnem


Scott je že dve leti nakazal spremembo v oblikovnem smislu. Je Scott končno končal petintridesetletno obdobje »grdih koles« z nemogočimi nalepkami, barvnimi kombinacijami, odtenki, poudarki, celo internetnimi naslovi, telefonskimi številkami in še drugimi oglaševalci?

image_alt
Makadamkarji leta 2020, 2. del


Da, vse to so spravili na okvir kolesa, ne samo Scott, ampak skoraj vse blagovne znamke, in potem še na vse ostale komponente. Na tri leta starem Scottu, na katerem so štiri različne barve, je moč dvanajstkrat prebrati ime Scott, zdaj dvakrat in ima dva odtenka ene barve. Razlika je očitna.

Najbolj udobni zavorno-prestavni ročici vseh časov. FOTO: Foto MB Cvjetičanin
Najbolj udobni zavorno-prestavni ročici vseh časov. FOTO: Foto MB Cvjetičanin


Že zaradi tega mi je bil speedster 20 všečen že na prvi pogled. Malo je takih koles, ki ne potrebujejo drugega, kot samo pravilno namestiti sedež, privijačiti pedala in dve košarici za bidona in iti na cesto. No, v tem primeru sem si drznil zamenjati sedež, ker sem ga moral pokazati prijatelju makadamkarju. Moram pa povedati, da sem ga v test dobil v originalnem stanju, torej z vsemi odsevniki vred in tistim trapastim ščitom med naperami in kaseto, zadnjim zobnikom. In to še ni bilo vse, pletenici in kabla so res večino speljani znotraj okvira, a se zdi, da jih je zunaj več metrov kot pa znotraj; človek, ki je sestavljal okvir v švicarski tovarni prav gotovo, ni kolesarski estet. Ampak, vse to preboliš, ko si kolo dobro ogledaš in na koncu vseh koncev, lahko domačega serviserja prosim za kozmetične popravke, če bo to res nujno.

Scott lahko prebermo samo dvakrat. FOTO: Foto MB Cvjetičanin
Scott lahko prebermo samo dvakrat. FOTO: Foto MB Cvjetičanin


Okvir je aluminijast (6061), kar pomeni, da je lahek, tog, odziven, da so cevi na obeh straneh drugače odebeljene, okvir je pripravljen tudi za kolovratenje oz. bikepacking, saj ima vsa potrebna ušeska za montiranje nosilcev spredaj in zadaj. Karbona na makadamkarjih sploh ne pogrešam.  Zadostujejo samo karbonske vilice, ki so precej lažje od aluminijastih, ki so pravzaprav v tem razredu koles že skoraj izumrle. Geometrija je gravlerska, kar pomeni, da ga ni čez udobje.

Kolo je lahko, kar je prvo presenečenje, pedala sem dal svoja, ker vemo, da novo kolo pride vedno brez, privijačil sem pedalki Shimano XT. Privijačil sem tudi svoji aluminijasti košarici za oba bidona, kolo velikosti XL tehta 10,7 kilogramov z originalnim syncros sedežem in ne tem, ki je na sliki. V Scottovem katalogu piše, da brez pedalov in košaric tehta v povprečju 10,5 kg.

Schwalbe G-One 35-622, za mnoge preozke gume.  FOTO: Foto MB Cvjetičanin
Schwalbe G-One 35-622, za mnoge preozke gume.  FOTO: Foto MB Cvjetičanin


Geometrijo speedsterja sem že spoznal in sem zato vedel, kaj lahko pričakujem, pnevmatiki Schwalbe G-One 35-622, allround, nisem poznal, prvič pa sem tudi vozil kolo, ki je opremljeno s Shimano GRX opremo. In če takoj končam predstavitev, bo zadostovalo. Kolo je fantastično!

Malokrat to napišem, a tokrat to res moram. Kolo me je navdušilo na vzponih, pravi plezalec je. Da, ne vzpenjaš se tako hitro kot z addictom ali foilom, ampak za makadamkarja gre izvrstno navkreber. Spusti so malce manj varni, seveda odvisno od makadama, ker pnevmatiki sta široki le 35 milimetrov, kar je za to vrsto koles kar »žiletna« širina.

Ampak, tu pride poudarek na balanco. Ta je Syncrosova in je tipična gravlerska, zgoraj široka 40 centimetrov, štrlina je 12 stopinjska, spodaj na koncu krivine je balanca široka kar 48 centimetrov. Tam, kjer se držiš pri spustih, tik za zavorno-prestavnima ročicama pa 44 centimetrov. Torej, s takim krmilom je občutek varnosti res na višku. Sedež je prav tako Syncrosov, tofino R 2.0 je makadamkarski sedež z vdolbino, brez luknje, širok je 135 milimetrov in dolg 250, tehta 245 gramov.

Prestavljanje, kot bi bilo na elektriko.FOTO: Foto MB Cvjetičanin
Prestavljanje, kot bi bilo na elektriko.FOTO: Foto MB Cvjetičanin

 

Med vožnjo


Makadamkarji so se nepričakovano razcveteli. Scott speedster je prvi model, ki spada med ciklokros in gravel kolesa. Kaj je zdaj to, boste vprašali? Ja, težko odgovorim, bom kdaj drugič, le toliko, da veste, da se zdaj tudi makadamkarji oz. gravlerji ločijo med sabo. Ločijo se na tiste, ki se najrajše vozijo na gumah, ki so največ široke 35 milimetrov, in na tiste, ki jim je ta širina gum čisto preozka, preveč specialkarska. 

Nekaj najboljšega za zaustavljanje: Shimano GRX. FOTO: Foto MB Cvjetičanin
Nekaj najboljšega za zaustavljanje: Shimano GRX. FOTO: Foto MB Cvjetičanin


Vožnja s speedsterjem 20 je naravnost navdušujoča. Seveda, če ga poganjate po primernem terenu. To je kolo, ki gre enako hitro po asfaltu in po makadamu, ni pa za visokoležeče ceste, kjer kamenčki postanejo skale, kjer ni gramoza, ampak skalovje, ni za po koreninah in ni za prepovedana brezpotja. Speedster 20 je namenjen za ceste, ki so na zemljevidu označene, kot ceste in ne, kot pohodniške poti, če se razumemo.

Prvi menjalnik ima dva medhoda. FOTO: Foto MB Cvjetičanin
Prvi menjalnik ima dva medhoda. FOTO: Foto MB Cvjetičanin

 

Komentarji: