Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Sobotna priloga

Vprašanja valjhunstva, avtentične in kolonialne duhovnosti

Ko gre za spravo, ne gre samo za obdobje po drugi svetovni vojni. Prešernov klic »edinost, sreča, sprava« ima korenine v davni preteklosti.
Svečeniško osebje naravoverskih tradicij je bilo zavezano vzpostavljanju miroljubnega sožitja in tako ostaja do danes. FOTO: Jure Eržen
Svečeniško osebje naravoverskih tradicij je bilo zavezano vzpostavljanju miroljubnega sožitja in tako ostaja do danes. FOTO: Jure Eržen
Jaromir Stanislav Marko Hren, Vratislav Matjaž Anžur, Janez Kopač
24. 12. 2021 | 05:00
26. 12. 2021 | 09:28
17:46

V članku lahko preberete:

Avtorji na spravo gledajo skozi optiko starih verovanj, prirodoverja. Menijo, da sprava ne more biti uspešna, dokler je naslonjena na strukture (družbene, politične, vojaške, verske), ki so neposredno in izpostavljeno sodelovale v drugi svetovni vojni. Pri spravi morajo enakopravno sodelovati vsi deležniki, ki hranijo spomin na zgodovinske tokove, ki so se prepletali v kolonialnem času, in na kasnejše »slovenske razkole«, ko so si Slovenci skopali borbene rove, ki vplivajo na stanje duha vse do danes.

S takim pristopom k spravi se tudi razbremeni pritisk na najbolj izpostavljene akterje druge svetovne vojne, ki bi se v tako razprtem časovnem kontekstu nemara mirneje spustili v pogovor. Sprava mora nasloviti evropsko in svetovno kolonialno preteklost in obsoditi kot zavržna vsa dejanja, ki so vodila k vzpostavitvi plenilskega, kolonialnega reda. Kajti rovi, izkopani v drugi svetovni vojni v Sloveniji, so samo delček posledic takšne preteklosti.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine