Med Slovenci je le malo modelov bolj priljubljenih

Prvi kilometri: Renault captur zdaj daljši za 11 cm, opazen tudi napredek pri izbiri materialov in voznih lastnostih.
Fotografija: Novi captur – od spredaj in zadaj. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Novi captur – od spredaj in zadaj. FOTO: Aljaž Vrabec

Leto 2019 je za Renault eno najpomembnejših, vsaj če na avtomobilski trg gledamo skozi oči slovenskih kupcev (novih) avtomobilov. Najprej so poleti predstavili novega clia, pa svež električni avto zoe, v teh dneh pa tudi novega capturja, torej prvi in četrti model najbolj prodajanih v Sloveniji.



To je druga generacija avtomobila, ki se je prvič predstavil pred šestimi leti, ko je zamenjal ne ravno uspešnega malega enoprostorca modusa. Vsaj na začetku je očitno dvoje: pri drugi generaciji je še vedno vsem takoj jasno, da gre za capturja, hkrati pa so spremembe dovolj močne, da je šel model v korak s časom. Torej več evolucije kot revolucije.

Pri novem renaultu capturju je več evolucije kot revolucije. FOTO: Aljaž Vrabec
Pri novem renaultu capturju je več evolucije kot revolucije. FOTO: Aljaž Vrabec


Linije so bolj izstopajoče, sploh zadnje luči, novi captur pa je v dolžino zrasel za 11 centimetrov, zdaj meri 4,23 metra. Že po prvih kilometrih v bližini Aten je bilo jasno, da je zbodel v oči tudi mimoidoče. Ljudje so se obračali za njim, ga fotografirali, hkrati pa so vedeli, kaj gledajo – naslednika modela, ki je tudi na grških cestah pogost primerek.

V notranjosti ni nobene trde plastike, materiali so boljši, opazna je tudi boljša izdelava. FOTO: Aljaž Vrabec
V notranjosti ni nobene trde plastike, materiali so boljši, opazna je tudi boljša izdelava. FOTO: Aljaž Vrabec


Cenik še ni znan


Napredek je še bolj opazen v notranjosti. Marsikaj resda poznamo že iz novega clia (postavitev armaturne plošče z večjim zaslonom, usmerjenim k vozniku), vendar je občutek zaradi modernejših materialov in natančnosti izdelave, na primer kako se stikajo različne površine, veliko boljši kot v prvem capturju. Različica s samodejnim menjalnikom ima »lebdečo« konzolo s prestavno ročico, saj je spodaj odlagalni prostor. Tudi oblika samodejne prestavne ročice presega capturjev razred, enako kot najvišji opremski paketi, z initiale paris na čelu.

Novi captur se na cesti bolje obnese; v ovinkih je stabilnejši, brez nadležnega nagibanja. FOTO: Aljaž Vrabec
Novi captur se na cesti bolje obnese; v ovinkih je stabilnejši, brez nadležnega nagibanja. FOTO: Aljaž Vrabec


Obstajajo namreč tudi manj razkošne različice, ki jih tokrat nismo preizkušali. Temu primeren je cenovni razpon, toda vse ima svoj razlog. »Natančen cenik še ni znan, vendar bo cena z boljšimi materiali gotovo zrasla, saj smo že pri prvi generaciji videli, da veliko kupcev izbira najboljše opremske pakete,« je pojasnil Christophe Pejuot, Renaultov produktni direktor za avtomobile segmentov A in B.



Na voljo bo kar 90 možnosti za kombiniranje zunanjosti. FOTO: Aljaž Vrabec
Na voljo bo kar 90 možnosti za kombiniranje zunanjosti. FOTO: Aljaž Vrabec


Na spremembe je vplivalo boljše poznavanje razmer na trgu. S prvim capturjem so pri Renaultu vstopali na neznano območje, saj je med tovrstnimi modeli (mestni SUV) leta 2013 obstajal zgolj nissan juke, danes pa imajo več kot dvajset tekmecev. »Ko smo naredili prvo generacijo, nismo vedeli, kakšni bodo naši kupci, saj takšnih avtomobilov skorajda ni bilo. Kasneje smo videli, da k temu avtomobilu prihajajo tudi kupci iz razreda više, ki jim ni težko plačati za najdražje izvedenke capturja. Prav zato smo pri novem gledali, da na trg pošljemo primerke z boljšo opremo« je razložil Pejuot.

Christophe Pejuot, FOTO: Aljaž Vrabec
Christophe Pejuot, FOTO: Aljaž Vrabec


Tudi priključni hibrid


Captur je bil v prvi generaciji eden prvih modelov, pri katerem je kupec lahko izbiral med različnimi barvami strehe in drugih elementov. Tokrat so ponudbo še razširili, tako da je na voljo 90 kombinacij zunanjosti in 18 kombinacij notranjosti.



Zadaj so najbolj spremenjene luči. FOTO: Aljaž Vrabec
Zadaj so najbolj spremenjene luči. FOTO: Aljaž Vrabec


A glavni napredek je v vožnji. Prejšnji captur se je marsikdaj odzval s precej nagibanja, tokrat je v ovinkih bolj suveren in stabilen. Motorna paleta je široka: pri bencinskih motorjih so tri različice, litrski agregat s 100 konjskimi močmi ter 1,3-litrski s 130 in 155 KM, pri dizelskem 1,5-litrskem motorju pa sta možni različici s 95 in 115 konjskimi močmi. Ročna menjalnika imata pet ali šest prestav, samodejni sedem, odvisno od moči motorja.

Motorna izbira je precejšnja z močjo od 95 do 155 KM. FOTO: Aljaž Vrabec
Motorna izbira je precejšnja z močjo od 95 do 155 KM. FOTO: Aljaž Vrabec


Prve capturje boste lahko v Sloveniji naročili decembra, vozili januarja. Pomembna novost sledi aprila, ko bodo na voljo še različice s priključnim hibridom (akumulator s kapaciteto 9,8 kWh), ki naj bi ob varčni vožnji omogočal celo 65 prevoženih kilometrov samo na električni pogon. Ampak kakšna je prava vrednost capturjevega priključnega hibrida, bomo lahko sodili šele spomladi.

Takšna baterija (s kapaciteto 9,8 kWh) bo v priključnih hibridih novega capturja. FOTO: Aljaž Vrabec
Takšna baterija (s kapaciteto 9,8 kWh) bo v priključnih hibridih novega capturja. FOTO: Aljaž Vrabec



Avtor je zaposlen v Delovnici.

Komentarji: