Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Ne vzbuja čustev, je pa uporaben

Hyundai i30 wagon v prtljažnik sprejme 1650 litrov prtljage.
Že z obliko nakazuje, da je njegova glavna značilnost velik prtljažni prostor. FOTO: Boštjan Okorn
Že z obliko nakazuje, da je njegova glavna značilnost velik prtljažni prostor. FOTO: Boštjan Okorn
Aljaž Vrabec
15. 12. 2020 | 09:00
15. 12. 2020 | 20:52
3:05
Prostorni avtomobili včasih ne ponujajo posebnih vozniških užitkov, včasih niti na pogled niso nič posebnega. Toda to ni nujno slabo, kajti za lastnika pomeni tudi, da je njegov avtomobil koristen in da z njim nima nobenega dela. Ko ga potrebuje, ta opravi svojo nalogo.

Med takšne bi lahko uvrstili prenovljenega hyundaia i30, še toliko bolj v karavanski različici wagon. Že po obliki nakazuje, da je njegova glavna značilnost velik prtljažni prostor. Vanj gresta 602 litra prtljage, če podrete zadnjo klop v ravno dno, pa celo 1650 litrov.

Ena od posebnosti je enolitrski bencinski motor s 120 konjskimi močmi (83 kW). FOTO: Boštjan Okorn
Ena od posebnosti je enolitrski bencinski motor s 120 konjskimi močmi (83 kW). FOTO: Boštjan Okorn




Tudi sicer upravljanje prostora omogoča veliko prilagodljivosti. Zadnja klop se podre v razmerju 60 : 40, tako da lahko prevažate kake daljše predmete. Zadaj je mogoče zložiti samo sredinski del, da nastane luknja, kamor lahko pospravite smuči, na levi in desni pa sedita še dva potnika. V prtljažniku je nekaj pripomočkov, da tovor namestite bolj trdno, da ga ne premetava naokoli.
Ena od posebnosti je enolitrski bencinski motor z močjo 83 kW, ki deluje v kombinaciji z mehkim hibridnim sistemom z 48 volti.

Notranjost karavanskega i30 FOTO: Boštjan Okorn
Notranjost karavanskega i30 FOTO: Boštjan Okorn


Ročni menjalnik ima šest stopenj (na izbiro je tudi sedemstopenjski samodejni), pri čemer so gibi prestavne ročice natančni, vožnja pa zanesljiva. Zanimiv je sistem, da lahko avtomobil zaženete samo, če je prestavna ročica v nevtralnem položaju. Testna različica je imela poseben ročni menjalnik IMT, ki naj bi omogočal manjšo porabo. Ko voznik spusti plin, se menjalnik namreč loči od motorja, ta pa gre v prosti tek.

V prtljažnik gresta 602 litra prtljage, če podrete drugo klopo v ravno dno, pa 1650 litrov.FOTO: Boštjan Okorn
V prtljažnik gresta 602 litra prtljage, če podrete drugo klopo v ravno dno, pa 1650 litrov.FOTO: Boštjan Okorn


V notranjosti ni mogoče zgrešiti sredinskega zaslona na dotik. Na njem upravljate infozabavni sistem, navigacijo, nastavitve vozila in pametni telefon, vse poteka gladko in brez zamudnega odpiranja posameznih menijev. Nič slabši ni digitalni zaslon za volanom, kjer je prav tako na voljo veliko podatkov.

Spredaj je dovolj prostora za potnike vseh velikosti. FOTO: Boštjan Okorn
Spredaj je dovolj prostora za potnike vseh velikosti. FOTO: Boštjan Okorn


Vse lepo in prav, toda kakšnih presežkov ne pričakujte. Že pri obliki je očitno, da je zelo zadržana, tudi izbor materialov v notranjosti bi ponekod lahko bil boljši. Ampak če mu manjka čustev, je vsaj uporaben, le pri porabi smo vseeno pričakovali nižje vrednosti od sedmih litrov na sto prevoženih kilometrov.

V drugi vrsti se dobro počutijo predvsem otroci. FOTO: Boštjan Okorn
V drugi vrsti se dobro počutijo predvsem otroci. FOTO: Boštjan Okorn

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine