Skoraj vse je bilo v znamenju številke dve; bil je to drugi let v poskusnem obdobju, potniki so videli dva sončna vzhoda, novi boeing 787-9 dreamliner pa je na razdalji med Londonom in Sydneyjem (koda QF7879) postavil dva rekorda – najdaljši let s potniki na krovu tako po razdalji (17.800 kilometrov) kot po času (19 ur in 19 minut).
Že prejšnji mesec je Qantas opravil let od New Yorka do Sydneyja (16.200 kilometrov). Letalo je bilo v zraku 19 ur in 16 minut, na krovu je bilo 52 ljudi. Tokrat je bilo na krovu 40 ljudi, v obeh primerih vključno s posadko, poleg nadzora letala pa so proučevali še obnašanje potnikov – njihovo gibanje, vzorce spanja, vnos hrane in pijače, vpliv razsvetljave … Pri pilotih so analizirali možganske valove, raven melatonina in budnost, raziskovali so tudi vpliv prečkanja tolikšnih časovnih pasov, podatke pa so zbirali strokovnjaki iz univerz v Melbournu in Sydneyju.
Kljub temu zbrani podatki niso popolni, saj so potniki leteli v poslovnem razredu, kjer je standard precej boljši, kot če bi 19 ur preživeli v ekonomskem razredu z mnogo manj prostorskega in prehranskega udobja. Resda je ena potnica sedela v ekonomskem razredu, a ker je bila sama, je še vedno lahko spala prek treh sedežev.

Alan Joyce, izvršni direktor Qantasa, s posadko leta QF7879. Kapitanka poleta je bila Helen Trenerry, prvi pomočnik pa Ryan Gill. FOTO: Reuters
Za primerjavo: za potovanje od Londona do Sydneyja se je treba s polnim letalom ustaviti še v Singapurju. Z direktnim letom brez postanka bi tako prihranili 1 uro in 57 minut.
Kaj početi 19 ur?

FOTO: Reuters
Od Londona do Sydneyja je dreamliner prečkal Nizozemsko, Nemčijo, Poljsko, Belorusijo, Rusijo, Kazahstan, Kitajsko, Filipine, Indonezijo, večji del Avstralije in precej vodnih območij. »Dobro vemo, da je na tako dolgih letih najpomembnejše potniško udobje,« je za
AP pripovedoval izvršni direktor avstralske letalske družbe
Alan Joyce. »Zagotovo bomo povečali prostor za raztezanje in dodali posebne ročaje nad sedeži, da spodbudimo potnike k vadbi.«
Toda kaj še početi v zaprtem prostoru kar 19 ur? Če drži, da človek v povprečju prebere dvesto besed na minuto, potem bi lahko potniki med tako dolgim letom prebrali okoli 230.000 besed, kar je povsem dovolj za predelavo številnih literarnih klasik;
Veliki Gatsby (47.094 besed),
1984 (88.942),
Sto let samote (144.523) … So pa tudi drugi načini ubijanja časa. Na testnem letu med New Yorkom in Sydneyjem so nekje nad Las Vegasom plesali Makareno, za kosilo so imeli kozice v omaki iz čilija in limite ter si ogledali nekaj filmov, med drugim
Rocketmana, poroča
The Guardian.

Potniki med najdaljšim komercialnim poletom. FOTO: Reuters
Goriva dovolj za dodatno uro in 45 minut
Qantas je po KLM in Avianci tretja najstarejša letalska družba. Obstaja od leta 1920, mednarodne potniške lete opravlja od leta 1935, pred natanko tridesetimi leti pa je Qantas že opravil neprekinjen let od Londona do Sydneyja. Trajal je 20 ur in devet minut, toda v primerjavi s sedanjim letom ni šlo za komercialni polet, saj je bila na krovu le posadka.
Glede na trenutno razporeditev sedežev lahko dreamliner prevaža 256 potnikov, ampak pri Qantasu še nimajo rešitve, kako od Londona do Sydneyja neprekinjeno poleteti s polno potniško in tovorno obremenitvijo. Tokrat je sicer v tanku ostalo dovolj goriva, da bi brez tovora in s petdesetimi potniki leteli še eno uro in 45 minut.
Najdaljši redni komercialni let ostaja 19-urni let od Singapura do New Yorka (15.344 km; Singapore Airlines), blizu sta še 17,5-urni polet od Aucklanda do Dohe (14.535 km; Qatar Airways) in 17-urni let od Pertha do Londona (14.449 km; Qantas).

Polet od Londona do Sydneyja. FOTO: Flightradar24
Mednarodno združenje za zračni promet pričakuje, da se bo število letnih potnikov povečalo z letošnjih 4,6 milijarde na 8,2 milijarde leta 2037.
Temelji za največji izziv
Do konca leta Qantas pripravlja še en poskusni let od New Yorka do Sydneyja, vse v želji, da bi do leta 2022 imeli redni liniji od Sydneyja do New Yorka in Londona, hkrati pa tudi iz Brisbana in Melbourna. Kljub temu še ni povsem znano, katero letalo od Boeinga in Airbusa bodo uporabili.
Pri Qantasu upajo, da bo nova generacija superekonomičnih motorjev omogočila tudi polete z daljšim potniškim seznamom. »Neprekinjeno redno letenje od Sydneyja do Londona in New Yorka je resnično zadnja meja v letalstvu,« je za
CNN povedal Qantasov izvršni direktor Joyce. »Odločeni smo, da bomo pripravili ustrezne temelje za ta izziv.«

FOTO: Reuters
Avtor je zaposlen v Delovnici.
Komentarji