Zelo slabih ni, razlike pa so vseeno

Na letošnjem testu so preizkusili 16 pnevmatik velikosti 215/55 R17. Večina se jih je odrezalo dobro, so pa vseeno opazne določene razlike.
Fotografija: Na letošnjem testu so preizkusili 16 pnevmatik velikosti 215/55 R17. Večina se jih je odrezalo dobro, so pa vseeno opazne določene razlike. FOTO: Marc Wittkowski
Odpri galerijo
Na letošnjem testu so preizkusili 16 pnevmatik velikosti 215/55 R17. Večina se jih je odrezalo dobro, so pa vseeno opazne določene razlike. FOTO: Marc Wittkowski

Danes je petnajsti marec in če vreme dopušča, lahko na avtomobilih zimske pnevmatike zamenjamo z letnimi. Če moramo kupiti nove, je AMZS kot vsako leto tudi tokrat objavil preizkus, v katerem so testirali 16 različnih letnih pnevmatik z dimenzijo 215/55 R17. Nobena ni dobila najslabše ocene, vseeno pa so med njimi razlike, vsakdo si lahko pogleda tiste lastnosti, ki so zanj najpomembnejše.

Pnevmatike dimenzije 215/55 R17 so kar pogoste, uporabljajo se na družinskih avtomobilih nižjega srednjega razreda pa tudi na priljubljenih (športnih) cestnih terencih. Na tokratnem testu, ki ga AMZS izvaja v sodelovanju s partnerskimi evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami, so ocenjevalci večino testnih kilometrov prevozili z Volkswagnovim cestnim terencem T-roc, nekaj pa tudi z VW golfom in Škodino octavio. Tudi manjši avtomobili imajo vse večje dimenzije pnevmatik, kar zagotovo prinese nekoliko boljše vozne lastnosti, a tudi višje cene.

Kot pravijo pri AMZS, so rezultati letošnjega testa razveseljivi, saj si nobena od preizkušenih pnevmatik ni prislužila negativne ocene. Tri so dobile skupno oceno zelo priporočljivo, dvanajst priporočljivo, ena pa oceno priporočljivo z omejitvami. A dodajajo, da so razlike vseeno precejšnje, najbolj se to pokaže pri zavorni razdalji na mokrem. Občutne razlike so tudi pri okoljskih lastnostih, pri katerih ima največji delež ocenjena doba trajanja pnevmatike – torej koliko kilometrov lahko z njo prevozimo.

Tabele letne pnemvatike. FOTO: Gm/Zx
Tabele letne pnemvatike. FOTO: Gm/Zx

V uvodu smo omenili zakonski datum 15. marec in ugodnejše (toplejše) vreme, ki se kaže tudi v teh dneh. A pri AMZS le opozarjajo, da z menjavo ni nujno hiteti, kajti ozračje se lahko še občutno ohladi. Kot smo na teh straneh že pisali, nekako velja, da so pri temperaturah od nič do 7 stopinj Celzija učinkovitejše zimske pnevmatike, pri približno 7 stopinjah so te z letnimi dokaj enakovredne, pri višjih temperaturah pa so učinkovitejše letne. Vreme in s tem vozne razmere se v tem času lahko močno spremenijo že v enem dnevu.

Ali že menjati zimske pnevmatike, je odvisno tudi od tega, kje se najpogosteje vozite. V gorskih, hribovitih in više ležečih predelih je tudi spomladi treba pričakovati slabše, celo vsaj začasne zimske razmere, sneži lahko še aprila, kar se redko, a vendarle, lahko zgodi tudi bolj v nižinah. Voznikom pred vožnjo v takšnih razmerah svetujejo, da pri zimskih pnevmatikah, ki jih imajo nameščene na svoja vozila, preverijo globino profila, če so jih že zamenjali za letne, pa naj se z njimi na zasneženo ali poledenelo cesto nikakor ne odpravijo.

Vozniki naj bodo glede obvezne zimske opreme pozorni tudi na poteh v tujino. Kot so poudarili pri AMZS, imajo sosednje države drugačne predpise kot Slovenija, v Avstriji je v zimskih voznih razmerah zimska oprema obvezna do 15. aprila, na Hrvaškem je na določenih cestah prav tako predpisana do 15. aprila, isti datum velja za vožnjo po avtocestah in nekaterih drugih cestah v italijanski pokrajini Furlanija - Julijska krajina, ne glede na vozne razmere.

Preberite še:

Komentarji: