Ladijski piloti napovedali stavko

V Luki Koper so zaskrbljeni, saj bi to lahko ustavilo, ali pa vsaj zelo otežilo, delo v koprskem pristanišču.
Fotografija: Na krovu plovila sta vodja čolna in ladijski pilot, ki ladji pomaga vpluti v pristanišče. Foto Piloti Koper
Odpri galerijo
Na krovu plovila sta vodja čolna in ladijski pilot, ki ladji pomaga vpluti v pristanišče. Foto Piloti Koper

Zaposleni v podjetju Piloti Koper, ki pomagajo poveljnikom ladij varno vpluti v pristanišče, so napovedali stavko, s katero zahtevajo višje plače in boljše pogoje dela. Glede na to, da se s to dejavnostjo ukvarja le eno podjetje – Piloti Koper, so v Luki Koper zaskrbljeni, saj bi to močno vplivalo na delo v pristanišču.



V Sindikatu žerjavistov pomorskih dejavnosti, ki zastopajo pilote in vodje čolnov, zaposlene v družbi Piloti Koper, so stavko napovedali za 3. april. Lastnika podjetja Piloti Koper Valterja Kobejo so obtožili ustrahovanja in pritiskov na zaposlene, ki so člani sindikata, nekateri naj bi dobili pisna opozorila pred odpovedjo pogodbe o zaposlitvi, poleg tega naj bi Kobeja pooblaščenega izvajalca medicine dela napeljeval k izdelavi lažnih zdravniških spričeval.


Očitki sindikata


V sindikatu dodajajo, da Kobeja delavce sili k delu v nemogočih pogojih ter s tem ogroža njihovo zdravje in življenje, hkrati pa varnost vplutja in izplutja v koprskem pristanišču, pri čemer lahko samo ena manjša napaka pilota ali čolnarja povzroči okoljsko katastrofo in ogrozi vrsto življenj. Opozarjajo celo, da podjetje Piloti Koper izvaja monopolistično dejavnost.

Ladijska pilota pred koprskim pristaniščem. FOTO Tomi Lombar
Ladijska pilota pred koprskim pristaniščem. FOTO Tomi Lombar


»Kljub temu, da lastnik podjetja služi milijone evrov na račun monopolnega položaja, ni pripravljen vložiti v dejavnost niti osnovnih sredstev za obnovo zastarele flote plovil ali nabavo ustreznih zaščitnih oblačil ali druge osnovne opreme,« navedejo. Obstoječa plovila so po njihovih besedah stara približno 30 do 40 let




Zaposleni, ki so napovedali stavko, zahtevajo tudi višje plače. V sindikatu so potrdili, da ladijski piloti prejemajo v povprečju 4200 evrov bruto plače, vodje čolnov pa v povprečju 2000 evrov bruto. Kljub temu zahtevajo za prve 50-odstotni dvig plač, za druge pa kar 75-odstotno povišanje.



V sindikatu pojasnjujejo, da je delo pilota in čolnarja izjemno zahtevno in odgovorno, poteka na morju ob vsakem vremenu 24 ur dnevno, vse dni v letu, in zahteva posebna znanja za pridobitev ustrezne licence (med drugim mora imeti naziv prvega častnika krova na ladji z bruto tonažo 3000 ali več). Najmanjša napaka pa je lahko usodna. »Drugače povedano, take delavce lahko v Sloveniji preštejemo na prste ene roke,« omenijo.
 

Lastnik podjetja presenečen


Valter Kobeja, lastnik podjetja, pravi, da je nad napovedjo stavke presenečen in da bo storil vse, da stavke ne bo. Glede monopola družbe pri pilotaži pa pravi, da so na trgu in da jih najemajo ladjarji. To so nam potrdili tudi na upravi za pomorstvo pri čemer oni vodijo register pilotov, ki imajo licence in samo ti lahko opravljajo to dejavnost v koprskem pristanišču. Kobeja prek svoje družbe sicer izvaja ladijsko pilotažo že od leta 1996, odkar se je ta dejavnost izločila iz Luke Koper.

Čoln podjetja Piloti Koper. Foto Piloti Koper
Čoln podjetja Piloti Koper. Foto Piloti Koper


»To, da smo edino podjetje, ki izvaja to dejavnost, ni nobena posebnost, to je pogosto tudi v drugih pristaniščih,« pove. V podjetju je redno zaposlenih 6 pilotov in 5 voditeljev čolnov ter dva kandidata za pilota – v postopku zaposlitve pa je še tretji. Po podatkih baze Gvin je imelo podjetje Piloti Koper v zadnjih letih od 2,5 do 2,7 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje in od 1,3 do 1,4 milijone evrov čistega dobička.
 

V Luki so zaskrbljeni


V Luki Koper poudarjajo, da so zaskrbljeni zaradi napovedane stavke pristaniških pilotov. Ob tem omenjajo, da s Piloti Koper nimajo neposrednega poslovnega odnosa, zato stavke ne želijo komentirati. Tudi ne tega, kako lahko stavka vpliva na njihovo poslovanje. Odgovorili so nam le, da je to odvisno od dolžine stavke in vrste tovora, ki bi ga stavka prizadela, pri čemer je v skladu s predpisi o varnosti pomorskega prometa potrebno tudi med stavko zagotoviti nemoten promet z občutljivim blagom, kot so hitro pokvarljivi tovori, živina, nevarni tovori.

Komentarji: